Opdragelse: Familiepolitik er et politisk valg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Julie Skovsby, MF for S
Billede
Debat. 

Replik: Mai Mercado mener jeg "skoser" hende i denne avis når jeg skriver, hun som minister skal komme ind i kampen for bedre vilkår for landets børnefamilier. Men mon ikke ministeren tænker på regeringspartneren, Liberal Alliances udtalelser? For "skoser" betyder ofte hånlig eller spydig bemærkning, og sådan kan ingen af mine udtalelser forstås.

Socialdemokratiet samarbejder bredt i Folketinget og dagtilbudsaftalen der betyder sociale normeringer, opkvalificering og nye læreplaner er et eksempel herpå.

Alt i alt er det en god aftale, hvor vi tager vigtige skridt i den rigtige retning, selvom der stadig er meget tilbage at ønske - særligt i lyset af regeringens politik, om at kommunerne hvert år skal levere nye besparelser på den nære velfærd og dermed vores dagtilbud.

Vi har udsigt til 56.000 flere små børn i de kommende år, og regeringens økonomiske politik betyder, at der ikke vil komme tilsvarende flere pædagoger. Den opgave er de 580 mio. slet ikke nok til at løfte.

Og derfor ønsker Socialdemokratiet også, at føre en anden økonomisk politik, hvor vi prioriterer vores velfærdssamfund i stedet for at samle sammen til skattelettelser. En god familiepolitik er med andre ord et politisk valg.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce