Odeon. Vi måtte ligge ned i stolen for at se Cliff

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mogens Thrane, Gl. Byvej 32, Årslev
Mogens Thrane
Debat. 

Sara Ekknud skrev i sit læserbrev i FS 10. november, at "normalt advarer vi om netop dette problem (at nogle sæder er med begrænset udsyn) til alle vore koncerter. Inden du køber en billet, så kommer der en pop-up på skærmen, hvor man kan læse, at der er et gelænder, som kan genere udsynet".

En "sandhed" med visse modifikationer. Jeg kan med sikkerhed oplyse, at der ikke kom nogen pop-up, da vi købte billetter for mere end et år siden - nemlig den 30.oktober 2017 - som skulle advare mod, at der var begrænset udsyn fra pladserne på 2. balkon 2. række. Jeg har for få dage siden forsøgt at købe billet til et par af de kommende arrangementer til de samme pladser, men med samme nedslående resultat: ingen pop-up med advarsel om begrænset udsyn.

Vi måtte nærmest ligge ned i stolene for at se hovedpersonen Cliff Richard, og så var udsynet for resten delt op i to dele. Det var første gang, og måske også sidste, jeg var i Odeon, og jeg kan ikke forstå, at der ikke tidligere er andre, der i de godt halvandet år, Odeon har eksisteret, har kritiseret tilskuerforholdene på de to balkoner. I et mail-svar fra kontorchef Pia Bay, Odense Kommune, til mig, erkender hun blankt, at "vi er og har hele tiden været fuldt bekendt med, at der er pladser, som "synsmæssigt" er dårligere end andre alt efter hvilke forestillinger, der udspiller sig på scenen". Hun fortsætter: "Salen er i øvrigt designet og indrettet med erfaren top professionel rådgivning."

Det er ikke ligefrem det, der falder mig ind - at salen skulle være designet og indrettet med top professionel rådgivning. De pågældende rådgivere kunne f.eks. have skelet til Operaen på Holmen i København, som derimod er designet og indrettet professionelt, så man ikke generes af foransiddende tilskuere eller af jernstænger, der deler synsfeltet og ødelægger den visuelle oplevelse. At Odeon sælger billetter til fuld pris på sådanne pladser er uhørt. Det har vi aldrig oplevet andre steder.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce