OB. Den, man elsker, tugter man

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Torben Møller Pedersen, Ågade 43, Odense N
Billede
Debat. 

Jeg er blevet udnævnt til OB's værste fjende fordi jeg stadig er bitter over at være blevet fyret pga. illoyalitet i 1995, blevet opfordret til at flytte fra byen af anonyme opkald og til at påmontere mig "ja-hatten" hvad det så end er for en størrelse.

OB blev en del af min families og mit liv i en hel del år, og er det stadig, da mit yngste barnebarn er begyndt at spille fodbold i OB. De første mange år i OB var som træner og forældre. De blev de bedste år rent personligt og sportsligt for både mine sønner og for mig personligt.

Det er fuldstændig rigtigt, at jeg var ked af at blive fyret i 1995. Jeg græd hele vejen fra direktørens kontor op til min bil.

Men at være bitter er ikke noget, jeg bruger mit liv på, tværtimod. Fyringen blev starten på nye oplevelser i fodboldens verden bl.a. i Ikast FS, hvor jeg i dag har venskaber og bekendtskaber i FC Midtjylland. Jeg elsker at bo i Odense og fortsætter med at tugte dem, der styrer det OB, som jeg elsker, og jeg er direkte modstander af holdningsløse rygklappere og folk, der positionerer sig påmonteret latterlige ja-hatte.

Gammel kærlighed ruster nemlig ikke, og jeg er særdeles kritisk overfor, hvordan skiftende bestyrelser, direktører og sportslige ledere har forvaltet fodboldklubben OB's image og potentialer. Det fortsætter jeg med samtidig med, at jeg roser hver eneste nyt tiltag, som jeg synes er et skridt i den rigtige retning, fordi jeg elsker fodbold, talentudvikling og OB.

Jeg håber nemlig, af hele mit hjerte, at OB på et tidspunkt finder tilbage til dansk fodbolds top, og mest af alt bliver hele øens hold både i superligaen og for den fynske talentudvikling.

Det kræver dog, at ejerne af OSE og lederne af OB amatør finder frem til nye holdbare løsninger. Med det mener jeg for de nedslidte og utidssvarende fysiske rammer i Ådalen og f.eks. udskiller projekt Øens hold fra OB.

Her burde OB tage initiativ til at få oprettet et egentligt samarbejdsprojekt "Øens hold", hvor samtlige deltagende klubber på Fyn og omliggende øer får reel indflydelse på, hvordan samarbejdsstrukturen i Øens hold skal være. Det er direkte forkert, at OB er altdominerende i det, der skulle og burde være et reelt samarbejdsprojekt målrettet en optimering af talentudviklingen på Fyn.

Dernæst vil jeg, igen, igen, foreslå, at OB Amatør adskilles fra OB-Elite både rent fysisk og strukturelt. OB Amatør kunne f.eks. fusionere med Bolbro fodbold og flytte til det område, hvor Bolbro bor nu med hjælp fra OSE, som kunne bidrage med økonomi, så Odense Boldklub Bolbro kunne råde over ordentlige fysiske rammer.

Dernæst kunne Ådalen omdannes til et topmoderne professionelt fodboldtræningscenter, som kun rummer OB Elite inkl. et egentligt akademi med alt, hvad det indebærer.

Det næste kunne så være at få bygget et nyt topmoderne intimt velfungerende fodboldstadion i nærheden af motorvejen med optimale til- og frakørsels samt parkerings-muligheder ...

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce