Nyd naturen - ødelæg den

Nyd naturen - ødelæg den

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

ADGANG: Hvad er natursvin? Jeg mener, det er mennesker der færdes i naturen uden at tænke på, hvad der bliver ødelagt/ forstyrret.

Der er i øjeblikket stor diskussion i forskellige udvalg og råd om, hvor og hvordan man færdes i naturen - med kloge mennesker, der burde have indsigt i hvordan man behandler naturen.

Men det drejer sig i bund og grund om politik. Det drejer sig om ejendomsretten. Retten til at bestemme, hvad skal der ske på min jord. Hvem der skal have retten til at nyde frugterne af mit arbejde.

Hvis jeg overholder alle love og bestemmelser, skal jeg så ikke have lov til at værne om resultatet? Men det kan jeg ikke. Folk går, som det passer dem, langs Sallinge Å. Det sker, selvom det - i skrivende stund - ikke er tilladt.

I søndags sad jeg og nød udsigten over mine små skove. Pludselig ser jeg råvildt styrte af sted hen i engen, så langt øjet kunne nå. Derefter kom en stor flok vildænder, og det drejer sig ikke om udsatte ænder til afskydning, men vilde ænder udruget i en lille sø.

De blev sendt af sted ud i "naturen", en søndag formiddag kl. 11. Sandsynligvis for at blive nedlagt samme dag. Så var det fasanernes tur. Alt vildt på mit lille areal blev sendt afsted ud i "naturen".

Jeg troede, det var en vildfaren labrador, men nej - det var en faglærer og en medarbejder ved TV 2 med to børn, som skulle ud og se naturen.

Naturligt nok for de, der kender mig, var jeg meget ophidset. Jeg skældte dem huden fuld. Svaret på hvorfor de gik på min jord: "Vi har boet i Findinge i 14 år og plejer at gå her." Damen sagde, hun arbejdede ved TV2 og truede mig to gange med, at jeg kunne komme i fjernsynet. Så hun må jo have en større charge end at servere kaffe.

Det viser at hverken en faglærer eller en dame med TV 2 i baglommen har forståelse for at opføre sig i naturen. At påstå at man ikke vidste, det er forbudt at færdes på fremmed jord langs åen, er ikke uvidenhed, det er frækhed.

Jeg har boet her i fem år, jeg prøver at lave en smuk natur, vildtet får lov at udvikle sig "naturligt". Jeg forsøger at lave en lunge i landskabet hvor det er dejligt, for "naturen".

Til adgangsudvalget vil jeg kun sige: Hvis I gennemfører hovedparten af forslaget, som det er fremlagt, så rammer i alle, der har små stykker jord, alle, der beskytter naturen. Men det er godt for alle med bajere og mountain bikes.

Nyd naturen - ødelæg den

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce