Nyd dog indsatsen

Nyd dog indsatsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

HJEMMEVÆRNET: I avisen 2/1 gør Andreas Lund Andersen sig til talsmand for at prioritere midlerne i det danske beredskab og forsvar så meget anderledes, at man burde lukke det danske hjemmeværnskorps ned. Midlerne, der i dag bruges her, skulle så i stedet tilføres til den del af beredskabet, der ikke har våben i hånden.

Kære Andreas Lund Andersen lad mig forklare for dig én gang for alle, at hjemmeværnet er en del af beredskabet. Hjemmeværnet står naturligvis i årene efter den kolde krigs afslutning i en omstillingsfase, hvor man bliver tilført nye opgaver. En del af disse opgaver er altså blevet at kunne/skulle assistere det civile beredskab i krisesituationer. En anden del er at være en del af det danske terrorberedskab.

Nogle opgaver har vi overtaget fra forsvaret, der er skåret kraftigt ned på personelsiden, og at man fortrinsvis her uddanner til fredsbevarende missioner internationalt, og herved har overladt nogle forsvarsmessige opgaver til hjemmeværnet.

En anden del af hjemmeværnet er marinehjemmeværnet, og her ydes der sikring af de danske farvande hver eneste weekend, hvor man for søværnet sejler rundt og holder øje med og hjælper danske fritidssejlere i nød, holder øje med miljøsyndere.

Hvem skal beskytte samfundsvigtige anlæg mod terror? At du tilsyneladende mener, at en hjemmeværnsmand kun erhalvt så meget værd, når der skal ydes førstehjælp, eller folk skal ud fra sammenstyrtede huse, tja, det siger vel mere om dig og den måde, du sætter dig ind i tingene på, end det siger om virkeligheden.

Når jeg yder førstehjælp, så gør jeg det fuldt ud lige så godt som enhver anden.

At der i din familie også er hjemmeværnsfolk siger vel en del om kommunikationslinjerne hos jer, for de har enten ikke formået at få dig forklaret, hvordan verden ser ud i virkeligheden, eller også har du bare ikke lyttet.

Nyd dog, at vi i Danmark er klar tilat udnytte vore kræfter i fælles forening, nyd dog, at hjemmeværnet er klar til at yde en indsats i fællesskab med det øvrige beredskab samtidig med, at de fortsat træner og øver og er klar til at forsvare nogle for samfundet betydningsfulde installationer.

Nyd dog indsatsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce