Nej til reklamer på telefonen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

telefonsalg

For år tilbage fik vi alle mulighed for at sætte et skilt med "Reklamer - nej tak!" på vores postkasse og dermed slippe for at få fyldt den op med irriterende reklamer. Nu er tiden inde til at indføre et tilsvarende "skilt" på telefonlinjen, så man kan slippe for et stigende antal telefonsælgere og opinionsundersøgere, der ringer op midt i aftensmaden for at sælge aviser, blade, forsikringer og stille spørgsmål om alt fra valg af kaffemærker til, hvem man stemte på ved sidste valg.

Hvor jeg for år tilbage gerne deltog i meningsmålinger, og takkede pænt nej til sælgerens forsøg på at sælge f.eks. et avisabonnement, må jeg i dag indrømme, at jeg på ubehøvlet vis knalder røret på uden varsel.

Jeg har på fornemmelsen, at de venlige kunder, der er til at snakke med og velvilligt besvarer spørgsmål i meningsmålinger, bliver registreret i en database over lette ofre. Jeg føler nemlig en stigende tendens i antallet af telefoniske henvendelser fra disse sælgere og opinionsmålere, og i perioder er der en opringning pr. dag. Telefonsalg er altså blevet til telefonchikane!

Det er selvfølgelig nærliggende at lade være med at tage telefonen hvis nummerviseren viser skjult nummer, fordi telefonsælgere som regel ringer fra en telefon med hemmeligt nummer. Men det kunne jo være fra en offentlig myndighed som f.eks. sygehuset eller politiet, der måske vil meddele om et tilskadekommen familiemedlem. Derfor tager man måske alligevel telefonen og føler nu, at man har en sælger stående midt inde i stuen i sit eget hjem.

Tiden er derfor inde til at pålægge telefonselskaberne, at kunderne tilbydes muligheden for at lade sig registrere som ikke interesseret i henvendelser vedrørende salg og meningsundersøgelser. En form for "Reklamer - nej tak" på telefonen.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce