ATP
Det er utroligt, at man i 2006 kan se på tekst-tv, at direktør Bjarne Hastrup, direktør for Ældresagen, kan skrive, at man vil firdoble indbetalingerne til ATP, for at ældre om 30-35 år kan få udbetalt 65-80.000 kr.

Jeg er pt. 47 år, og jeg ønsker ikke at indbetale mere til ATP end højst nødvendigt. Man kan jo ikke slippe for det. For det første får min eller mine efterladte ikke nogen glæde af min indbetaling den dag, jeg dør. For det andet mener jeg, at vi skal lære den næste generation at klare sig selv og selv indbetale til deres alderdom.

Med de udbetalinger, der pt. er fra ATP, mener jeg ikke, det er særlig attraktivt at indbetale mere end højst nødvendigt. Med de pensionsordninger der er nu til dags, burde det være frivilligt, om man vil betale til ATP. Skal man så også til at betale det firdobbelte af, hvad man betaler nu, som Hastrup foreslår, går det da helt galt. Om 30 eller 35 år er jeg død, og begravet (for egen regning), så jeg skal ikke have flere penge stående på ATP-kontoen end højst nødvendigt.

Steen Hein Aarøe Kulusuk Lufthavn, Kulusuk, Østgrønland