kommunalvalg

Åbent brev til de odenseanske politikere:

Næste år er der kommunalvalg, og I politikere skal ud at samle stemmer.

Jeg - en mormor - er parat til at sætte mit kryds (og morfar vil såmænd gøre det samme for ikke at nævne min datter og svigersøn) på det parti, der vil sørge for, at mine børnebørn samt alle de andre dejlige børn, der er i vores by, får mulighed for en hverdag på 7-8-9 timer i rare, rene og inspirerende skoler.

Et læringsmiljø, der giver børnene mulighed for at erhverve faglige og sociale kompetencer samt udvikle deres fantasi og kreativitet.

Jamen, har børnene da ikke sådanne skoler i dag? Jo, nogle børn har, men andre børn, hvis forældre og bedsteforældre faktisk betaler lige så meget til den fælles kommunekasse, som de heldige børns forældre og bedsteforældre gør, må nøjes med nedslidte, snuskede og pædagogisk utidssvarende skolebygninger.

Børnene er vores fremtid, dem vi elsker og ønsker alt det bedste for. Men ærligt talt, er det bedste virkelig et vandkulturhus, hvor de kan komme et par gange om året. Nej, selvfølgelig er det ikke det.

Og I politikere ved det godt (håber jeg da, ellers er der noget, der er helt galt). Derfor må I selvfølgelig bruge den helt enestående chance, Odense har nu, hvor der er rigtig mange penge i kommune-kassen, til at give vore børn det, der virkelig er fremtid og kvalitet i. 

Gør I det, får I min stemme samt morfars, min datters, min svigersøns - samt sikkert en hel masse andre bedsteforældres og forældres stemmer.
  • fyens.dk