Nedlæg de lokale skatteankenævn

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

SKAT: Lige før jul kom Det Radikale Venstre med et forslag om at nedlægge skatteankenævnene. Det synes jeg er en strålende ide, det har jeg ment længe. Man kan både spare penge til skatterådsmedlemmer og personale.

Igennem de sidste cirka 12 år har jeg været igennem systemet tre gange, og en del mennesker, der har henvendt sig til mig, har haft de samme oplevelser som jeg.

I Faaborg Kommune er skatteankenævnet med sekretæren i spidsen helt klart skattevæsenets forlængede arm. Det er spild af deres og vores tid/penge.

Det skal lige nævnes, at jeg pr. 1 januar er blevet valgt til Faaborgs skatteankenævn. Der sidder syv personer plus en sekretær - fem offentligt ansatte, en landmand og en selvstændig, så det er jo en meget skæv fordeling. Men det er næsten også helt umuligt for en selvstændig at klare. Man kommer ind i et offentligt system, som er meget firkantet. Det er umuligt for mig at få flyttet et møde. Jeg skal akut ud at rejse og sagde til, før mødetidspunktet var sendt ud, men ak nej! Alle møder starter for øvrigt kl. 14.15! Hvem kan nå det?

Nedlæg skatteankenævnene, og erstat dem med amtsskatteankenævn.

Til den nye skatteminister vil jeg også gerne sige: Lav nogle nye skattelove, som er meget, meget enkle, det kan der spares meget personale ved, og man få meget mere tilfredse borgere.

Det, som jeg og andre her i Faaborg Kommune har oplevet, er, at bare der er en lille flig af loven, som sagsbehandlerne kan få fat i, så bliver de store kanoner kørt frem, og de har jo fat i den lange ende.

Sørg ligeledes for, at borgere bliver behandlet nogenlunde ens, uanset om man er ansat eller selvstændig. Det bliver man ikke i min kommune.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce