Nåh, ja! Paris kvajer sig mere end mig!

Steffen Møller

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Der sker virkelig noget i Danmark i disse dage. Man skulle tro, at FN holdt deres årlige møde i København - eller at en international konference mellem USA's, Ruslands og Kinas præsidenter afholdes på invitation af den danske statsminister. Alle er mobiliserede - pressekorpset hjemkaldt fra ferie - nu skal en verdensbegivenhed dækkes af alle til rådighed stående medier.

Stort postyr over besøg af Paris Hilton. Medierne og næsten alle unge er helt fra snøvsen. Idolet ankommer - beskrives som modedronning, milliardarving og celebrity. Dømt for spritkørsel - fotograferet i lidet smagfulde - kun fulde - omstændigheder.

Hun ankommer i en enkel kjole, er fulgt af en mandsperson med tatoveringer helt op i nakken - og et hoved mindre end sin kæreste. Han siger intet, gemmer sig bag solbriller og ser lidt mystisk ud.

Jamen dog. Er jeg virkelig ved at blive så gammel, at jeg ikke hverken følelsesmæssigt eller blot for spændingens skyld kan deltage i udfaldet af et så spændende besøg?

Jeg berøres ikke af hendes glimmer eller af de utroligt kloge spørgsmål, den danske presse hagler ned over damen. Er det første gang, du er i Danmark? Hvad synes du om danskerne - nu du har været her i mere end seks timer? Hvad synes du om vejret? Har du din kollektion med til modeugen? Vi ved gennem vor research, at du har to danske taskedesignere i din stald, hvordan synes du, de arbejder? Vi kan jo se, at du har en af dine tasker med, er det den nye kollektion?

Svarene er indstuderet for ikke at gå galt. Ja, det er første gang, jeg er i Danmark, men mine venner har fortalt mig så meget om, hvor dejligt her er. Danskerne er så søde og så venlige. Vejret er ikke som i Los Angeles, men rigtigt dejligt alligevel.

Min kollektion, som nu skal sælges gennem 500 nyåbnede butikker, har jeg med. Mine to danske designere er helt i top - de ved lige, hvordan det skal være, når jeg har fortalt dem om mine tanker. Ja, se her: her er en af mine tasker - det er nu sådant, at man helt tjekket, hvis man har sådan en. Den er slået helt fantastisk an. Jeg har allerede uddelt 2000 gratis som promotion. Jeg har altid drømt om design og mode og bygger nu et imperium op - det er dejligt og hårdt arbejde.

Godt vi både har Danmarks Journalisthøjskole, uddannelser på Syddansk Universitet og RUC til at give journalister stærke kompetencer i research og i tilrettelægning af interview, dækning af begivenheder og dybdeboring i væsentlige stofområder for det danske folk.

Gad vide, hvad det er, der er tiltrækkende? Skandalerne? Konstant pressedækning? Omgang med popidoler? Pengene - og dermed den frihed til en stor kvajekvote?

Alle over 30 år har nået at kvaje sig - kender afmagten - ærgrelsen og det gjorte eller skete.

Er det Paris, der forløser en uforløst dårlig samvittighed? Nåh ja, hun kvajer sig jo endnu mere end mig - og udstiller det. Hun bærer byrden for mig - så galt er jeg trods alt dog ikke kommet af sted? Som en anden frelser tager Paris skylden for vore synder.

Nu kan de unge sige til deres forældre, at de dog ikke er så slemme som Paris Hilton, når de beruser sig - tager stoffer eller bare splatter ud.

O.k., min bedstefar er heller ikke Hilton-hotellernes skaber og mangemilliardær. Han er almindelig dansker, og jeg har en mere begrænset kvajekvote.

Paris Hiltons bedsteforældre har i øvrigt givet mere end halvdelen af deres formue til velgørende formål - for at Paris og hendes søster ikke får mulighed for ubegrænset kvajeri.

Nyd den danske sommer med al dens omskiftelighed og umiddelbare charme. Den er ægte. Selvom vi engang imellem synes vejret kvajer sig.
Ugen der gik
Ugen der gik

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce