Elisabeth Maria Poulsen beklager sig i FS 1. februar over sine oplevelse af musicalen "Hair" lørdag 26. januar.

Jeg var selv til stede og må have siddet næsten lige ved siden af med en midtergang imellem, da jeg havde række 10 nr. 1. Her var min oplevelse en ganske anden.

Hvis jeg skal udtale mig om musicalen, er der kun ros til det unge ensemble. Velsyngende, veldansende, velspillende. Lyden havde jeg heller ingen problemer med. Den var tydelig og styret af sikre teknikere, så den hverken blev for meget eller for lidt. Begejstringen var da også stor med mange fremkaldelser og ekstranumre, hvad Elisabeth Maria Poulsen tilsyneladende ikke har oplevet.

Min frygt kunne være, om en så "antikveret" musical kunne bære så mange år efter. Men det var en fryd for én, der overværede den i Cirkusbygningen i sin tid at opdage, at melodier sad så godt fast, at det var svært at undlade at synge spontant med.

Vi var en flok på 30 fra Skt. Hansforeningen, der i fællesskab følte, at vi havde fået en god musikalsk oplevelse. Jeg har ikke hørt én beklage sig efterfølgende.

Dog skal det indrømmes, at Arena Fyn sikkert har noget at lære endnu m.h.t. klare oplysninger om, hvor de forskellige blokke befinder sig. Det er også korrekt, at der manglede varme denne aften. Men det tilskriver jeg til dels en ualmindelig kraftig vind, der stod lige ind i indgangspartiet, hvor dørene gik op og i for de ca. 1200 besøgende. Et vindfang burde overvejes.

Man kunne også overveje bedre siddepladser, og at personalet er bedre orienteret om rækkernes og stolenes placering. Det kan man klandre Arena Fyn for.

Men tilbage står, at det var en hamrende flot musikalsk oplevelse, jeg ikke vil glemme lige med det samme.

Det, der undrer mig mest, er egentlig, at Fyens Stiftstidende ikke ofrede et eneste ord på sagen.
  • fyens.dk