Misforstået tolerance

Misforstået tolerance

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Bendt Bendtsenformand for Det Konservative Folkeparti, Allesøvej 38, Odense N

INDVANDRING: Det er befriende, at statsministeren endelig har trykket på knappen og udskrevet valg. Befriende, fordi den nuværende regering alt for længe har skubbet problemerne foran sig i stedet for at løse dem. Befriende, fordi vi så længe har hørt ord, ord og ord, men ikke har mærket handling. Og fordi det er på tide, at nye kræfter tager fat om de problemer i Danmark, som regeringen ikke har formået at gøre noget ved.

Et af de områder, som vi i Det Konservative Folkeparti for alvor vil tage fat på, hvis vi kommer i regering efter valget, er den store indvandring.

Det er vigtigt, at vi nu - mere end nogensinde før - er tolerante over for hinanden. Ingen skal på forhånd isoleres i det danske samfund, uanset hvem man er, og hvor man kommer fra. Men heller ingen skal have mulighed for at lade sig isolere.

Ingen skal kunne fravælge sig muligheden for at lære at tale eller skrive dansk, få forståelse for danske værdier eller de danske love og regler, skrevne som uskrevne. Og ingen - slet ingen - skal kunne fravælge dette på den kommende generations vegne. Sådan er det desværre i dag, og netop her finder vi en af de største danske misforståelser - den misforståede tolerance.

Vores misforståede tolerance betyder, at vi har store grupper af udlændinge og indvandrere, der hverken har forståelsen, fornemmelsen eller respekten for vores samfund. Resultatet er tydeligt:

Unge indvandrere står bag to ud af tre massevoldtægter i Danmark. Brosten kastes mod en tilfældig kvindelig betjent på Nørrebro. Homoseksuelle overfaldes af indvandrere. Indvandrerbørn kaster sten mod brandvæsenet i Gjellerupparken ved Århus. Der holdes jubelfest i gaderne 11. september, da USA blev angrebet af terrorister - selv helt små børn jublede med. Og ikke mindst holdt en samling muslimske fanatikere, Hizb-ut-Tahrir, stormøde på Nørrebro i København og demonstrerede deres foragt for hele det vestlige samfund.

Eksemplerne taler deres tydelige sprog. Og ingen kan vel være i tvivl om, at regeringens integrationspolitik er totalt forfejlet. I Det Konservative Folkeparti vil vi have strammet op. Ikke alene kræver vi en væsentlig bedre integrationspolitik, vi ønsker også en stopper for den massive indvandring, så det rent faktisk bliver muligt at følge med til at tage sig ordentligt af de mennesker, der kommer hertil. Men vi vil også stille krav til indvandrerne.

Jeg savner i høj grad, at også indvandrerne gør en indsats for dialogen og integrationen. Her tænker jeg ikke på deres organisationer, der har rigeligt at gøre med gang på gang at lægge afstand til de grupper, de repræsenterer.

Jeg tænker på de mange, det reelt er umuligt at føre dialog med, fordi de ikke taler dansk. Jeg tænker på de mange, der ikke vil lade deres børn få kristendomsundervisning i folkeskolen og dermed afskærer børnene fra en væsentlig forståelse for de danske værdier og normer. Jeg tænker på dem, der ikke selv vil dialogen, fordi de med ekstremt provokerende opførsel viser, at de ikke bryder sig om det samfund, det lever i.

Kun hvis vi stopper den misforståede tolerance, kan vi få det, der er så stort brug i øjeblikket: forståelse og tolerance - der vel at mærke gælder begge veje.

Den 20. november skal vi alle sætte tre kryds. Sæt krydset dér, hvor du ved, at med holdninger følger handlinger.

Misforstået tolerance

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce