KARAKTERER: Skolen er for dårlig, lærerne er for ringe, undervisningsbøgerne er for gamle, eleverne læser for dårligt og klarer sig for ringe i natur&teknik. Det er ved at være dagligt læsestof i dagens skole-Danmark.

Men at vi nu har nogle politikere, der giver lov til at offentliggøre elevers karakterer fra 9. klasses afgangseksamen og måske vil bruge (misbruge) disse, det er helt uforståeligt.

Ethvert ungt menneske, der har fået et syvtal for en dansk stil, vil ønske sig en højere karakter. Om det syvtal så dækker over den faktiske formåen, en kraftanstrengelse, en laden stå til eller noget helt andet, kan ingen se ud af tallene alene. Derfor er tal og især gennemsnitstal, der handler om børns præstationer misbrug af børn.,

Jeg kan ikke få øje på én positiv ting denne offentliggørelse kan medføre. Derimod kan jeg frygte mange negative følger.

Det er mit håb, at de partier i Folketinget, der er enig i denne frygt, vil formå at lægge pres på regeringen, så den kommer på andre tanker end dem, undervisningsminister Ulla Tørnæs lige nu melder ud.
  • fyens.dk