Mere fokus fra forældre

Mere fokus fra forældre

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

pædagogstrejke

af Susan bøgholm Fredenslund

Torpvej 34, Odense S

Hvordan kan det være, man kun hører om sygeplejerskernes strejke og ikke om pædagogernes?

Jeg kan godt forstå, de vil have mere i løn - det vil jeg også gerne. Vi er jo faktisk rigtig mange, som er godt og grundigt frustreret efterhånden, og hvis børn er det samme - hvis ikke mere...

Jeg har f.eks. tre børn, der er ramt: én i SFO, én i børnehave og én i vuggestue. Vi kan ikke bare aflevere vores børn hos bedsteforældrene hver dag, og med det arbejde, vi har, kan vi ikke tage dem med - vi er nemlig håndværkere.

Det er nu gået helt i fisk for hende i vuggestuen. Hun græder, når vi går, hun græder, når hun skal sove, hun vågner og græder om natten, og jeg kunne blive ved, og sådan har hun aldrig været før - fordi hun skal passes så forskelligt; hun er kun halvandet år.

Og ham, der går i børnehave, skal i skole nu efter sommerferien, men er gået glip af rigtig mange - for ham - vigtige ting i den forbindelse.

Vi voksne mister så mange penge ved at skulle tage fri, men det er som om, det ikke er en væsentlig detalje.

Jeg tjener ca. det samme som en pædagog. De får også beltalt sygefravær under graviditet plus fuld løn under barsel - det gør vi andre altså ikke. De skulle skamme sig.

Vi har nu taget konsekvensen og valgt at holde helt fri fra på mandag (stadigvæk af egen lomme), så vores børn kan blive i hjemmet og få noget ro.

Det er 8. uge, vi kører på nu. Vi var nemlig også ramt af pædagogmedhjælperstrejken. Og vi kan ikke byde vores børn det mere. Vi kan ikke bruge vores ferie, da den for det første er planlagt, og for det andet kan vores ældste søn ikke blive passet tre uger i sommerferien og i juleferien.

Jeg synes, det er noget, der er værd at tage op, da vi er rigtig mange, der bestemt ikke har sympati for pædagogerne, men dem/os hører man ikke om.

Jeg kunne blive ved med at komme med det ene eksempel efter det andet mht. hvordan, det har påvirket vores børn og familie. Derfor synes jeg, der skal sættes noget mere fokus på denne strejke fra forældrenes side og ikke kun pædagogerne eller de, som har sympati for pædagogerne.

Jeg ved godt, dette lyder som en gang "bræk", men jeg er meget frustreret, og når noget går ud over ens børn psykisk, så bliver man nødt til at gøre noget.

Mere fokus fra forældre

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce