ISLAM: På det sidste har man i Stiftstidende kunnet læse om folks meninger og ikke mindst fordomme om islam. Der er nævnt halalkød, tørklæder, moskeer, gravpladser, islamiske lovregler, Koranen, tja, stort set alt, der er muslimsk hverdag. Jeg er tilhænger af, at folk må have en mening om alt, også islam. Men det ville være rart at kunne skille fordomme fra fakta. For det, jeg har læst om islam på debatsiden, har i det store og hele intet med islam at gøre.

Lad os se på, hvad politikere siger/skriver om islam.

Alex Ahrendtsen, Dansk Folkeparti, skriver på sin hjemmeside, at vi ikke vil have moskébyggeri på dansk jord. Man kan læse alle slags fordomme på siden.

I DR2's Deadline 16/7 svinede Morten Messerschmidt islam til med ret grove bemærkninger og fordomme om muslimer i Danmark og andre lande. Man fristes til at sige: Kunne man regne med andet fra Dansk Folkeparti?

Så har vi politikere, som kalder islam for Guds straf til mennesket, og vi har Louise Frevert, der er imod piger med tørklæde. Men selvsamme person kan man i DR2 se sidde og fortælle om sit liv som lesbisk, og hvordan folk i det miljø må kæmpe imod fordomme. Men her gør hun det samme, blander sig i folks privatliv angående et stykke tøj. Hendes eget parti, Dansk Folkeparti, fordømmer faktisk bøsser/lesbiske.

Karen Jespersen skriver om integration i bogen Til støtte for Fatima. Hvis en kvinde/muslim i Danmark tager sit tørklæde af, ville hun da blive mere integreret? For hvis det bifaldes, hvad siger man så om de danske piger, der konverterer til islam og vælger tørklæde? Er de pludselig ude af stand til at fungere i samfundet? Pjat og fordomme. Kunne det tænkes, at Karen Jespersen skrev en bog om for eksempel kristne nonner og deres slør? For så er de jo også en trussel imod Danmark.

Hvordan kan vi i Danmark snakke om god moral og lære vores børn det, når folk på vigtige poster som politikere gang på gang fylder dansker med løgn og fordomme?

De sidste år har vi set såkaldte islameksperter boome frem og snakke om islam på en nedladende og usand måde, til hvilken gavn og nytte?

Jeg er selv muslim og dansk, og det er vel min ret at være det og efterleve de forskrevne regler. Islam vokser stærkt i Danmark. Jeg møder ugentligt danskere, der er konverteret, trods de falske påstande om islam, der bliver skrevet om og vist på tv.

Hvornår ser vi kristne og jøder stå frem og undskylde deres handlinger? Der sker også terrorhandlinger i det kristne navn. Kristne myrder også og begår voldtægt. Men når en muslim vælger den forkerte vej, bliver islam tit og meget ofte stillet for døren.

Jeg vil råde folk til at gå mere i dybden med islam, for fordommene flyver frem og tilbage. Vi ser det dagligt i avisen, især fra Ringsmose, som har islamfeber i en grad, så han er nervøs for, om Socialdemokraterne vil indføre afhugning af hænder, fordi to medlemmer er muslimer. Ak ja.

Men til de danskere, der frygter islam og muslimer: Kom til vore foredrag om islam, besøg os i moskéen, og jeg er sikker på, at en del vil se med andre øjne på islam.
  • fyens.dk