Marina. Grotesk lang sagsbehandling

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Erling Bonnesen (V), medlem af Folketinget, miljøordfører, Kløverbakken 12, Broby
Billede
Debat. 

Storebæltsbroen blev indviet den 14. juni 1998. Samme dag sejlede den sidste storebæltsfærge, og siden har den gamle færgehavn i Nyborg ligget ubrugt hen. Nyborg Kommune gør, hvad man kan for at sikre rammer til nye gode aktiviteter og nyttiggørelse af området, forudsat inden for gældende regler.

Stor ros for det. Nyborg Kommune har ikke forhalet sagen, ud fra de oplysninger jeg har.

Nu er der snart gået 20 år, og sagen er ikke færdigbehandlet endnu. Man må undre sig.

Først gik der adskillige år med fredningssag mv. på området og siden hen processer med mulig projekt.

Man kan spørge: "Hvorfor har det taget så lang tid, og hvad er der sket undervejs, og hvorfor er man ikke færdig endnu?"

Den konkrete sagsbehandling kan jeg som folketingsmedlem ikke gå ind i, men jeg vil anmode miljø- og fødevareministeren om, når det er muligt, at se forløbet igennem og hvis muligt få en samlet redegørelse på, hvorfor det tager så lang tid.

Det handler bl.a. om at få området gjort færdigt, så det ikke bare ligger hen, naturligvis indenfor de trufne fredningsbestemmelser.

Det handler også om vækst, udvikling, turisme og arbejdspladser. Det har samfundsmæssig betydning.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce