pladderhumanisme

Man kan i dag høre i dagspressen at politikerne foreslår højere afgifter på cigaretter og slik. Er det den rigtige vej at gå? Jeg betvivler det meget.

Med sådan en lov skaber vi endnu flere forbrydere. Nu bliver det nemlig rigtig god forretning at smugle, når man hæver afgifterne. Det er noget man skal tage meget alvorligt, når man påtænker at hæve afgifterne.

Vi får i dag så mange gode oplysninger om hvor farligt det er at ryge, og rygerne er blevet et jaget folkefærd. Der bliver færre og færre rygere, og hvad angår slik må forældre til at lære, at det at have børn forpligter. Det kan ikke være politikerne, der skal lovgive på et område, som hører ind under almindelig familie opdragelse.

Der hvor der skal strammes op er på brugen af knive. Det er rystende at høre og læse i dagspressen hver dag om knivstikkeri. Noget vi ikke kendte til i vort land for år tilbage.

Og så er der lige personer, der maler på folks ejendomme. Her skal den, der bliver taget for at have lavet svineriet, have et skilt på, hvor der står "det var mig, der lavede svineriet, derfor skal jeg også fjerne det".

Alt for mange har ikke respekt hverken for samfundet eller andre mennesker. Det skal vi have rettet op på, så vore unge og ældre medborgere igen kan bevæge sig trygt. I dette land vi har ikke brug for pladderhumanister, men politikere der kan deres håndværk.
  • fyens.dk