Man har et standpunkt ...

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

SYGEHUSSTRUKTUR: Jeg har - og sikkert som mange andre - forståelse for den socialdemokratiske borgmester Arne Kruses argumenter og pragmatisme, når det gælder bevarelse af arbejdspladser i en randkommune som Bogense (Bogense Sygehus). Kirsebærlunden 23, Søndersø, er amtsrådskandidat (SF) og formand for teknisk udvalg.Svar til borgmester Arne Kruses (S) indlæg "Efterradionalisering" 23/10.

Det prøver jeg også at have over for mine børns argumenter, når jeg tager dem i at lave noget, jeg synes strider mod mine værdier. Men det ændrer ikke ved det faktum, at jeg i sidste ende må stå som et fyrtårn, der fortæller, hvor jeg mener, de kan gå på grund. Jeg må efterlade dem et holdepunkt, der kan guide dem i valg og fravalg.

Den grundholdning indtager jeg også over for socialdemokraternes sygehuspolitik i Fyns Amt. Og her skrider værdierne, når socialdemokraterne på amtsniveau lukker og centraliserer offentlige sygehuse for så bagefter at sælge de samme sygehuse til dumpingpriser til private investorer for at drive privathospital.

Værdierne skrider, når socialdemokraterne på amtsniveau fører en politik, som tvinger socialdemokrater på kommunalt niveau til at ændre deres ideologiske standpunkter fra at beskytte borgerne mod markedskræfter i sygehussektoren til direkte at byde de samme kræfter velkommen. For hvad bliver det næste, socialdemokraterne vil sælge ud? Ældreplejen, Bogense havn?

I stedet for at anklage SF'erne for manglende pragmatisme og at føre ideologiske felttog, skulle socialdemokraterne måske begynde at efterrationalisere, hvilke værdier og fyrtårne partiet anvender som retningslinie for deres sygehuspolitik i Fyns Amt.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce