Måske ikke så tosset

Måske ikke så tosset

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

FYNSK SKAT: I forbindelse med, at Ny alliances fynske folketingskandidat Lars Kolind har været fremme med et forslag om en særlig skat for fynboer, har diverse med- og modkandidater og journalister været fremme med forskellige synspunkter om forslaget, og resultater er så blevet, at Lars Kolind har trukket sin idé tilbage.

Men er der overhovedet nogen, Lars Kolind inklusive, der har tænkt nærmere over idéen, for hvad var/er idéen? Er det meningen, at vi alle skulle/skal betale 40 pct. i skat af bruttoindtægten eller skal vi bevare det nuværende system med diverse fradrag, herunder personfradrag, rentefradrag m.v. eller hvad er meningen?

Hvis det er 40 pct. i skat af bruttoindtægten, så vil det sige, at f.eks. min hustru og jeg i alt skal betale ca. 40.000 kr. mere i skat pr. år end det, vi betaler på nuværende tidspunkt, og så synes jeg ærlig talt, at det er en klam fidus, og jeg kan da ikke forestille mig, at Lars Kolinds tanker ikke er, at det nuværende skattesystem skal forenkles, så alle kan forstå det, men hvorfor forsøger pressen ikke at få belyst sagen på en forståelig måde i stedet for blot at nævne idéen på en ganske usaglig og uforståelig måde. Hvis man nu undersøgte sagen ordentlig, så kunne det jo være, at det slet ikke var så tosset endda.

P.L. Jensen, Kronhjortløkken 172, Korup, Odense NV

Måske ikke så tosset

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce