Måske en tvetydig sag

Måske en tvetydig sag

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

prinsebryllup

af sten skjoldborg

Pilegårdsvej 1, 1., Svendborg

Lidt med undren så jeg optrinet nede ved vor nuværende grænse og et slot fra svenskekrigenes tid og tænkte mit, da jeg oplevede brudeparrets kørsel fra kirken til deres hjem i en lukket bil fra begyndelsen af 40'erne - en Bugatti 41.

En bil til statsledere, der skulle passes godt på. Og valget af denne bil hænger nok sammen med, at prins Joachim selv har én af mærket i en moderne udgave.

Man kunne have tænkt sig en åben karet, men pga. tidernes voldsomheder udi det politiske, valgte man en lukket model for ikke at få en situation som for tre generationer siden i Sarajevo.

En anden ting er lånet fra Dronning on Grand Prix Collection i Storbritanien kan være en tvetydig sag, da Bugattien osede fælt med sort fed olieudstødning, der ikke var brændt af i motoren.

I konspirationens navn har en "smart" mekaniker brudt et hildet hul i pakningen til motorolien, så bilen ville svine i stort omfang under kørslen - hvad den gjorde. Eller er det et tilfælde, fordi motoren ikke var arbejdsvarm på så kort en strækning.

Havde den svinet sådan fra Esbjerg til Møgeltønder, hvis den er blevet sejlet fra Harwich og selv kørt tværs over Jyllands rod, eller været transporteret på en blokvogn? Havde den kørt selv på denne måde, vi så med alle vore sanser, ville færdselspatruljen havde stoppet uhyret og sagt: det må man ikke - for megen C02 og røg m.m. i køkkenet. Det havde kostet 10 dage i fængsel og en løftet pegefinger fra klima-Connie.

I konspirationens navn er der muligvis en anden udlægning. Den, at der er givet ordre fra højeste sted på Buckingham Castle, at Massaratien 41 skulle svine, fordi der vist ikke er så megen kontakt mellem det danske kongehus og det britiske, og der vist nok heller ikke var blevet inviteret nogen med til brylluppet.

Måske en tvetydig sag

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce