Måbende tilskuere

Måbende tilskuere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

politireform

I den aktuelle polemik omkring politiets påståede manglende ressourcer må jeg erklære mig enig med dem, der mener, at det ikke kun er flere penge eller mandskab, det handler om, men i ligeså høj grad hvordan man prioriterer disse ressourcer.

Vi borgere, som jo er de måbende tilskuere til alt dette, undrer os jo igen og igen over prioriteringen af opgaverne, og vi efterlades med et indtryk af, at visse typer lovovertrædelser har nemmere ved at trække politifolk væk fra vagtstuen end andre.

Men nu har politiets trusler virket, og de får ekstra mandskab, deriblandt nogle til f.eks. at vaske biler samt nogle HK-ere til at skrive rapporter.

Så vil der formentlig blive tastet med mere end een finger ad gangen, og så kan der jo også spares lidt tid.

Og her er min pointe, at det ekstra mandskab der skal ind, vil jeg foreslå, at man søger hos arbejdstilsynet. Jeg har nemlig hørt, at de en aften rykkede ud for at påse at Kim Larsen ikke ville ryge på scenen. Og så tænkte jeg: "Her er lige de folk, man mangler i politiet"

For de må da være villige til at rykke ud til de opgaver, som politiet ikke finder seriøse nok, som f.eks. indbrud, almindelig voldelige overfald osv., osv.

Det helt store spørgsmål er så, om disse folk fra arbejdstilsynet anser indbrud og voldelige optrin som ligeså alvorlige som en person, der ryger på en scene?!

Måbende tilskuere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce