Log ind
BREAKING NEWS
- Ole Wej Petersen hedder Ærøs nye borgmester

Lokaldebat: Nye Borgerlige lover flere penge til lokalsamfundene

Lokaldebat: Nye Borgerlige lover flere penge til lokalsamfundene
Af: Gert Poul Christensen spidskandidat for Nye Borgerlige, Østergade 28-A-1st., Faaborg
Lokaldebat

Nye Borgerlige vil hermed gerne afgive løfte om hurtigst muligt at prøve at finde penge til lokalsamfundene, forsamlingshusene og nærmiljøet i alle Faaborg-Midtfyns små landsbyer, lige som vi ønsker meget mere inddragelse af borgerne i vore små lokalsamfund, for at høre, hvad vi sammen kan gøre for at de små lokal samfund kan vokse.

Det som har gjort stort indtryk på mig, ved deltagelse i paneldebatter ude i lokale forsamlingshuse, er borgernes sociale sammenhængskraft. Hvor kunne vi alle lære meget af dette.

Pengene kan muligvis tilvejebringes ved besparelser i top-administrationen, Dansk Industris kommunerapport, migrationsområdet og slut med at hyre dyre konsulenthuse med mere. Og en realistisk gennemgang af medlemskabet af Kommunernes Landsforening. Nogle politikere vil nok med salvelsesfuld stemme kalde ovenstående populistisk, men så vil jeg glæde mig over at være populist.

Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere