Lokaldebat: - Kære Jan Ole Jakobsen og Fynbus. Jeg har løsningen på jeres pengeproblem

Læserbrevsskribent Michael Madsen henvender sig direkte til Jan Ole Jakobsen (V), som er Langeland Kommunes medlem af Fynbus' bestyrelse. Foto: Katrine Damkjær

Lokaldebat: - Kære Jan Ole Jakobsen og Fynbus. Jeg har løsningen på jeres pengeproblem

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: Kære Jan Ole Jakobsen.

Jeg læser med bekymring, at du og dine venner i Fynbus' bestyrelse står akut og mangler 10 millioner i kassebeholdningen. Så busrute 110 og 920 er i fare for at måtte nedlægges/bespares væk.

Jeg vil meget gerne være dig og dine venner behjælpelig med at finde løsningen på dette problem.

Hvis I nu nedlægger begge ruter og dagen efter opretter et nyt koncept (under Flexkørslen), der hedder "Stor bus i fast rute-flexkørsel", så kan I ansætte flexchauffører uden overenskomster, som så kører 12 timer fem dage om ugen for en almindelig ugeløn.

Det vil sige: I får en besparelse tæt på 50 procent i løn, da den reelle besparelse var 16 millioner ved nedlæggelse af begge ruter, står I nu med en pris på 8 millioner i stedet for. Så mangler I kun sølle to millioner, og dem beder I Odense Kommune smide på bordet ...

Tænk over mit forslag ... :-)

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce