Lokaldebat: Indret Værkstedsgården i Lindelse til borgerhus

Jørgen Jensen fra Lindelse foreslår, at Værkstedsgården laves om til et borgerhus. Arkivfoto: Birger Vogelius

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: Lindelse landsby dør lige så langsomt, hvis der ikke snart sættes gang i nye aktiviteter. Jeg foreslår derfor, at det tidligere asylcenter (Værkstedsgården) indrettes til borgerhus til gavn - ikke kun for landbyen og omegnens beboere, men for alle borgerne på Sydlangeland.

Borgerhuset skal rumme Lokalhistorisk Arkiv, der hårdt mangler plads i de nuværende lokaler i Humble. Desuden kan aktiviteterne i brugercentret i Tryggelev gamle præstegård flyttes til Lindelse, og ellers er der frit slag for indretning af værksteder og forenings- og klublokaler. Der er plads nok.

Det kunne også være en idé at etablere et besøgs- og informationscenter for Lindelse nor og resten af Sydlangeland i borgerhuset.

Jeg håber, at den nye kommunalbestyrelse ser mulighederne og snarest nedsætter en arbejdsgruppe. Samtidigt understreger jeg, at aktiviterne i det (forhåbentlig) kommende borgerhus på ingen måde må konkurrere med alt det, sker sker i Lindelse Sognegård.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce