Lokaldebat: Hvad er det, der ikke må komme frem?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Man åbner sin avis og kaffen er ved at komme galt i halsen. Direktionen har bestemt at politikere, valgte eller opstillede ikke må besøge kommunale institutioner uden en vagthund fra direktionen ("Institutioner bliver lukket land for politikere", avisen den 18. maj 2017). Man tænker, hvad det er, de ikke vil have frem, og hvordan kan direktionen bestemme det. Nå, det løser sig - den næste artikel fortæller, at det er en politisk beslutning vedtaget i byrådet, så er alting jo godt, og kaffen kan glide ned.

Nu må man bare håbe, at der ikke er nogle af de håbefulde politikere, som skal besøge deres gamle moster Oda på plejehjemmet her op til valget, for det kan blive noget besværligt.

Men tvivlen nager stadig. Hvad er det, der foregår? Det er jo ikke fordi, FMK brillerer ved deres informationsniveau, og så falder mistanken på, at man på topniveau vil blokere endnu mere for informationsstrømmen. For kommer der noget frem fra en eller andet institution i den kommende tid, vil mistanken være, at der har været et brud på direktionens vagthundsforordning. Og det vil ikke pynte på institutionens renommé i toppen af kommunen. Med manglende kommunale tilskud til følge eller måske fyringer.

FMK styres benhårdt af en trojka påstående af direktion, eller skal vi sige resterne; en borgmester, som har opgivet det politiske system, og en politiker med en borgmester i maven, som heller ikke ønsker at samle på dårlige sager, man kunne jo selv være en del af dem.

Nu kender jeg ikke så meget til det kommunale hierarki indenfor de enkelte partier, men jeg forstår ikke, at der ikke iblandt de øvrige byrådsrepræsentanter er nogle, som rejser sig op og siger, nu er det nok. Nu skal vores ideer også frem i lyset. Der skal samarbejdes ja, men der skal ikke tromles.

Mit håb er, at der til efteråret bliver valgt et byråd, som vil og kan arbejde ud fra borgernes det bedste og ikke bare stiler efter de bedste ben. Partidisciplin kan være en god ting, men man er stadigvæk valgt på sin samvittighed.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce