ISLAM: Efter at have læst Merete Riisagers indlæg 8/1 føler jeg mig overbevist om, at hun har en stor karriere foran sig i Det Radikale Venstre. Når man i et sådan omfang er i stand til at polemisere sig ud af enhver form for virkelighed, må det nødvendigvis give point i Jelveds skolemesterbog.

Merete Riisager undrer sig over, hvordan jeg kan finde et samfund, der er lukket for muslimer, succesfuldt. Her henviser hun til, at samfund som Cuba, Nordkorea og Zimbabwe er stort set muslimfri, men alligevel miserable. Og svaret er naturligvis, at et muslimfrit samfund ikke er garantien for succes, men at det er forudsætningen.

Hvor islam vinder frem, går udviklingen tilbage. Med islams kvindesyn, foragt for grundlæggende menneskerettigheder og demokrati opstår et samfund, baseret på korruption, vold og angst for selvstændig tænkning.

Det grundlæggende problem med islam er, at de religiøse dogmer bliver sat foran rationel fornuftstænkning. Logiske hensyn bliver groft hånet i profetens hellige navn. Det er derfor, at muslimer igennem ramadanen vægrer sig ved at spise i dagslys - ikke fordi det ud fra en sundhedsmæssig tilgang er fornuftigt, men fordi det 1400 år gamle dictum kræver sine trosslavers lydhørhed. Og derfor går muslimske piger med slør - på trods af, at det er sundhedsfarligt såvel i trafikken som i køkkenet og i øvrigt medfører vitaminmangel.

En kultur, der sådan sætter de religiøse principper foran almindelig rationel tænkning, er dømt til undergang. Islam forbliver derfor en taberkultur.

En forudsætning for succes er derfor, at islam trænges tilbage - både fysisk og mentalt. At have et islamfrit samfund er naturligvis ikke en garanti for succes. Således er der masser af samfund, herunder dem, som Merete Riisager nævner, der har udviklet sig i en katastrofal retning.

Ja, hvis man spørger Jelved og co. - men næppe hos særligt mange rettænkende mennesker. Og netop derfor spår jeg Merete Riisager en stor karriere i Det Radikale Venstre.
  • fyens.dk