Legalisering af ulovligheder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Connie Larsen Kirsebærlunden 1A, Søndersø

KASSETÆNKNING: Hr. Anker Boye, du skriver, at du finder det uacceptabelt, at socialministeren vil øge det sociale nævns beføjelser i relation til kommunernes lovbrud. Du anfører, at det er urimeligt, at en instans der ikke har penge i klemme kan blande sig i de kommunale anliggender.

Jeg finder, at det er temmelig urovækkende for os almindelige borgere, når du som formand for KL på denne måde forsøger at legalisere de ulovligheder, der bliver begået i flere kommuner. Du siger indirekte, at i kassetænkningens hellige navn kan man som offentlig instans skalte og valte med lovgivningen, som det passer ind i den økonomiske prioritering.

Du skriver endvidere, at mistilliden til kommuner skyldes enkeltsager som kommer i medierne. Så derfor har jeg nogle spørgsmål.

Er love og regler ikke lige gældende for alle? Eller er det i orden at begå røveri og psykisk vold, så længe det sker i kassetænkningens hellige navn? Ja, så hårdt vil jeg stille det op, for det er jo sandheden. Det er det, der foregår.

Man forsøger i første omgang fra kommunal side, at smyge uden om givne ydelser ved at bukke og bøje de nødvendige love eller give et dårligt begrundet afslag. Er dette ikke nok til at stoppe borgeren, så indleder man en udmattelseskrig osv. Det virker desværre i mange tilfælde, især da borgeren, når han/hun henvender sig, som oftest i forvejen er syg og dårlig.

Hvad gør I helt konkret i KL for at stoppe disse kommunale lovbrud?

Med hensyn til din mening om mediernes dækning af enkeltsager er det da under lavmålet at forsøge at tørre problemet af på medierne. Problemet er jo reelt nok.

Hvis kommunerne vil have tilliden tilbage, så begynd som minimum at overholde landets love. De udtalelser, du fremlægger i Synspunkt den 10/11, er efter min mening ikke med til at fremme tilliden til kommunerne, tværtimod. På mig virker dine udtalelser både arrogante og nedværdigende over for de mennesker, der desværre kommer i klemme i kassetænkningens hellige navn.

Borgmester Anker Boyes Synspunkt 10. november.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce