Lærer: - Jeg brænder for mit fag, men jeg er bekymret

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Rikke Johansen, Bredahlsgade 4, Nyborg - folkeskolelærer i Nyborg Kommune
Billede
Debat. 

Jeg brænder for mit fag, mine elever og for folkeskolen generelt.

Derfor er det med bekymring, jeg i denne tid følger debatten om de igangværende overenskomstforhandlinger på skoleområdet.

Min fagforening har stillet krav om, at folkeskolelærerne blot skal have arbejdstidsregler, som svarer til, hvad andre kommunalt ansatte har i dag. Men det vil KL tilsyneladende ikke være med til, og flere medier rapporterer om, at KL siger, at lærerne vil tilbage til gamle dage.

Det er faktuelt forkert og kan dokumenteres.

Eksempelvis har både KL og Lærerforeningen forholdt sig til, at lærerne har lagt skolesekretærernes overenskomst på forhandlingsbordet som et udgangspunkt for en ny aftale.

Og lærerne har også sagt, at de kunne være åbne over for alle mulige andre overenskomster for kommunalt ansatte.

Jeg håber virkelig, at politikerne i kommunerne og at befolkningen forstår, at lærerne ikke stiller ublu krav.

De kæmper blot for, at de kan få en overenskomst lige som alle andre.

Folkeskolen har ikke brug for en ny konflikt. Det vil være trist for elever, forældre og de ansatte.

Så det er nu, at KL skal vise vilje til at lave en aftale med lærerne. Vi har brug for en ny start. Det håber jeg kommer til at ske.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce