Lad os få en VSK-regering

Eva Antkowiak

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

politik

af Eva Antkowiak

cand.mag., Tunnelvej 8, Nyborg

Der er efterhånden blevet en kort afstand mellem partierne. Venstre er rykket meget mod venstre, og Socialdemokraterne meget mod højre. Kort sagt: de er begge helt tæt på midten, og en stor koalition må være mulig.

Socialdemokraternes bekymring er, at skattelettelser vil kunne forringe velfærden. Er velfærden sikret, har de garanteret ikke nogen indvending mod skattelettelser. Det samme gælder Dansk Folkeparti.

Både Venstres og Højres bekymring er, at vi opretholder en stabil økonomi og helst får en god fremgang. Derfor er det nødvendigt at have en skattepolitik, så vi beholder vore erhverv i landet, og nye tør gå i gang.

Vor fastlagte politik angående flygtninge og indvandring kan anerkendes af alle fire partier.

At der kan opstå uoverensstemmelser i en bredt favnende regering er klart, men det kan der også i det enkelte parti.

De to oppositionspartier fra venstrefløjen vil have en god funktion, som vågne og pålidelige vagthunde. Søvndal kan gø højt - og der lyttes til ham.

De Radikales politik kan jeg slet ikke finde for bare grønt.

Ny Alliance kan fungere som højrefløjens vagthunde, der vågent vil holde øje med erhvervenes beskatning.

Kristendemokraterne har ikke mere politik, end den må kunne stoppes ind et sted.

Helle bør i en VSK-regering have en ministerpost, Hun er repræsentativ, er klog og taler godt for en sag.

Er det bare en ønskedrøm? Det tror jeg egentlig ikke. Jeg vil kalde det en forenkling.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce