FLYGTNINGE: Nu rasler "overstatsministeren" fra Dansk Folkepartis Pia Kjærsgaard, igen med sablerne. Nu skal alle irakere sendes hjem, for nu er der fred i Irak og straks klapper lille Bertel fra Venstre i sine små hænder. Ja, ja, ja, lad os få sendt alle irakerne hjem, der er kun ballade med dem, vi gi'r dem en pose penge og så ser vi dem nok ikke igen - håber vi.

Men hvorfor nu slå ned på irakerne. Mig bekendt har der ikke været de store besværligheder med denne gruppe flygtninge. Desuden så er der jo ikke sikkert i Irak, og vil sikkert heller ikke være det, så længe USA og dets såkaldte allierede, heriblandt Danmark, er til stede i landet.

Vi kan vel snart forvente at de yderligtgående grupper i Irak tager danske gidsler og forlanger, at Danmark forlader landet. Man skal ikke blive forbavset.

Jeg kunne måske forstå Pia Kjærsgaard, hvis hun forlangte, at somalierne og palæstinenserne blev sendt hjem, for i Somalia er der fred og i Palæstina er der mere fred end i Irak, så her kunne Pia Kjærsgaard bedre markere sig, hvis det var det hun ville.

Jeg mener nu, at det er på tide, at vi i Danmark får stoppet denne mangel på forståelse og næstekærlighed, hvilket får mig til at tænke på de to præster der sidder i Dansk Folkepartis folketingsgruppe.

De skulle afskediges i stedet for Tårbæk-præsten. Han giver i det mindste udtryk for næstekærlighed og ikke rendyrket racisme.

Men tilbage til irakerne, vi kan anstændigvis ikke sende denne gruppe flygtninge hjem. Jeg ved godt, at der er nogle der ønsker at rejse og det er fint nok. Så lad blot dem rejse, det sker jo på eget ansvar. Men den gruppe som ikke mener sig sikker i landet, skal selvfølgelig have lov til at blive. Der er ingen, hverken Pia Kjærsgaard eller lille Bertel, der kan sætte sig ind i hvordan flygtninge har det, når det bliver bestemt, at de skal sendes hjem til egen henrettelse, hvilket det er, i mange tilfælde.
  • fyens.dk