Kritik af centralisering: Bekvem efterrationalisering

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Uffe Clausen, tidl. vicepolitikommissær, Hjortevej 8, Odense NV.
Billede
Debat. 

Replik: Kære Britta Schall Holberg! Under overskriften "Først den ene vej og så....." er du 23. januar i et indlæg i avisen Danmark atter efter regeringen - og især dit parti Venstre - i spørgsmålet om centralisering og decentralisering.

Jeg har en fornemmelse af, at du som den engelske admiral Nelson har sat kikkerten for det blinde øje og dog midt i dit tågede synsfelt har fået øje på, at det har været meget forkert at fjerne det lokale politi.

Med din viden og indsigt som tidligere minister burde du så ikke have været på banen, allerede da politireformen var i støbeske'en og have advaret?

Det samme burde borgmestrene. Som du har din gamle hættetrøje, har jeg min gamle politikasket fra dengang, jeg gik på gaden og var ude blandt folk korrekt uniformeret. Dengang, der endnu var stor tillid til politiet.

Jeg ser klart, at det er nødvendigt med indflytning af statslige arbejdspladser, og der er mange årsager. Blandt andet, at man har været ved at gro til i København i sammenspist selvforståelse.

Du antyder sarkastisk, at ministerierne også bør spredes ud. Ja, en minister og embedsmænd skulle måske køre fra f.eks. Ringkøbing, når ministeren skulle i samråd eller i Folketinget?

Har du tænkt på, hvilken betydning det kan få for landbruget, at hele Miljøstyrelsen flyttes til Odense? Det kan få betydning for opbrydning af en miljøkultur, som ikke har gavnet landbruget.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce