Konservativ erkendelse

Konservativ erkendelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

POLITIK: Den konservative folketingskandidat Casper Andersen offentliggør i Fyens Stiftstidende 3/1, at han har opdaget, at S og R er uenige. Det har min konservative kollega ganske ret i. S og R er uenige. De er to forskellige partier med hver sin politik, også når det handler om at skabe nye job i Danmark.

Der er behov for, at der kommer nyt fokus på jobskabelsen i Danmark. Det er et punkt, hvor den nuværende regering ikke har gjort sit arbejde specielt godt. Man har brugt mange milliarder kroner på små skattelettelser til alle, uden at det har skabt ret mange nye arbejdspladser.

Hvis bare regeringen havde turdet lave skattelettelserne på en måde, der skabte job og ikke bare bedre meningsmålinger. Skal efterspørgslen på arbejdskraft øges, så dem, der ikke kan få et arbejde i dag, kan få det i morgen, kræver det skattelettelser også for de højeste indkomster. Noget bl.a. De Økonomiske Vismænd gang på gang har påpeget.

Den slags kræver politisk mod, og jeg er enig med Casper Andersen i, at modet ser ud til at mangle hos Socialdemokraterne. De er mere trygge ved de gamle slidte løsninger, der blot øger de offentlige udgifter. Desværre kan jeg ikke finde mere mod og mandshjerte hos regeringspartierne, hvor man er så besat af meningsmålingerne, at man ikke en gang vover at gennemføre sin egen politik.

Derfor kan det være meget hyggeligt at læse de konservative strøtanker om en ny skattepolitik, men fortsætter den nuværende regering af samme spor som hidtil, så ved man jo, at det ikke bliver til noget. Dermed kan man skyde en hvid pind efter en effektfuld og markant omlægning af skattesystemet, der sikrer store lettelser i skatten på arbejde.

Det Radikale Venstre har en enkel og effektiv skatteplan, der giver 50.000 nye job - op til 5000 nye arbejdspladser på Fyn. Ikke overraskende tror jeg på, at det eneste, der kan sikre en skattereform med nye job er, at Det Radikale Venstre bliver så stærkt, at vi kan presse partierne omkring os til at lade passivitet blive erstattet med handling.

Konservativ erkendelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce