På en privat ø ud for Miami har Tvind-mafiaens grundlægger Mogens Amdi Petersen en 810 kvadratmeter luksuslejlighed til 50 millioner kroner og løbende udgifter på 180.000 kr. pr. måned. Han har også villaer og lejligheder mange andre steder i verden. Tvind opererer nu i 69 lande.

Jyllands-Posten kommer med disse friske afsløringer og desuden har ph.d.-stipendiat ved Københavns Universitet Jes Fabricius Møller, i bogen På Sejrens Vej løftet sløret for en del af historien om Tvind og Amdi Petersen.

Politiet startede med ransagningen 25. april den efterforskning, som forhåbentlig kan føre til afsløring og afvikling af Tvind.

www.tvindalert.org.uk giver grundig information om, hvilken form for koncern Amdi Petersen lagde grundstenen til i 1970 på Fanø for at reformere verden på baggrund af Maos teorier og med den tredje verden som drivkraft for den store revolution. Fra 1972 blev der etableret skoler og lærerkollegier på baggrund af Amdis visioner og de meget liberale offentlige tilskudsregler, hvor skatteyderne finansierede revolutionen. Samtidig indførtes reglerne om, at lærerne indbetalte deres løn til fællesskabet og selv kun fik små lommepenge.

I 1977 etableredes UFF – tøjindsamling til ulande, hvor kun 2 procent af indtægterne går til dette formål, og derefter rullede pengemaskinen ud over hele verden i form af statsstøttede projekter for skoledrift, frugtplantager, skovbrug, tøjindsamling, tøjfabrikker, handelsvirksomheder, ejendomsselskaber, rederier, opbygget som fonde eller andre skattefrie organisationsformer.

I maj 1996 havde jeg et Synspunkt i Stiftstidende, hvor jeg skrev: ”Danmark er et så retskaffent samfund, at kriminalitet og lovovertrædelser ikke blot skal være indrømmet, men dokumenteret og bevist under fuld overholdelse af alle juridiske formalia for at kunne føres til domfældelse. Taler vi derimod om højskoleimperiet Tvind, taber samfundet al form for sund fornuft ...

Det er helt åbenbart, at der her er tale om fidusmageri af værste art. Stifteren af Tvind, den gamle degenererede marxist Amdi Petersen, har opholdt sig under jorden i de seneste mange år.”

Jeg blev efterfølgende ringet op af en Edmund Madsen fra Tvind, som truede med injuriesag, og jeg ved ikke hvad, men der skete aldrig noget. Derfor tør jeg godt vove pelsen igen og sige til de uendeligt naive Tvind-lærere og medarbejdere ved UFF:

I er blevet narret, så vandet driver af jer, og manipuleret med, så det er tragisk, af en helt igennem skrupelløs demagog. I har mistet al sund fornuft og sund skepsis. I er lokket ind i en sekt, som hverken har religiøse eller politiske mål, men kun drejer sig om at skaffe magt og penge til en enkelt person: mafiaguruen Amdi. Se at komme ud af den sekt i en fart og med en smule selvrespekt i behold.”

Amdi ejer den samme fanatisme, kynisme og magtsyge, som er grundlaget for terrorisme. Lad os håbe, at han alene koncentrerer kræfterne om sin griskhed.
  • fyens.dk