NØDSTEDTE: For måneder tilbage kunne man læse og høre om ca. 8000 danskere, som havde forvildet sig til Libanon. Det blev så et problem, da israelerne satte lidt gang i den fest, som ellers var synet lidt hen efter, at Arafat døde.

Den danske regering havde travlt med at få danskere hjem derfra. Og her sad jeg i min stue og tænkte: 8000 danskere i Libanon - jeg kunne forestille mig måske en hundrede stykker i forbindelse med arbejde eller lignende, men de næste dage skulle man så få forklaringen.

Den eneste dansker, vi så, var Steffen Jensen (og han bor ligesom dernede). Resten var med navne, som ikke står i nogen danske kirkebøger.

Det kostede en bunke penge at trække nogle mennesker hjem,hvor det siden viste sig, at dehavde et afslappet forhold lovgivningen vedrørende bistandshjælp.

Nu står der så nogle rigtige danskere i Thailand, hvor sønnen har haft en meget uheldig oplevelse, men er uden skyld (ifølge en lokal dommer). De har holdt deres velfortjente ferie fra deres arbejde, som de har ret til, og så vil det danske konsulat ikke hjælpe dem. Mit råd er til den danske regering: Se at komme til lommerne og betal den halve million!
  • fyens.dk