Kom og vær med

5.3.2005. - 70 år.

Kom og vær med

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

POLITIK: Rundt omkring i de små hjem, på arbejdspladserne og restauranterne og mange andre steder, hvor der er danskere til stede, mumles der ofte vrede ord over mange af de ting i samfundet, som man be-eller uberettiget kan give politikerne skylden for. Men hvis man så spørger de pågældende, hvorfor de ikke selv er medlem af et parti, lyder svaret i de fleste tilfælde "Hvorfor dog det, det nytter jo ikke noget alligevel, politikerne gør alligevel som de selv vil".

Intet kan faktisk være mere forkert, for det er netop fra partiernes medlemmer, ønskerne kommer, de idéer og det pres, der former partiernes politiske holdninger, som politikerne har at rette sig efter.

Året i år er et særdeles spændende politisk år, hvor der fra vælgerside skal vælges og vrages mellem mange forskellige kandidater af vidt forskellig politisk observans, så 2005 er det ideelle år at tage beslutningen: Nu vil jeg altså ikke mere stå uden for samfundet og bare kritisere ud i den blå luft, nu vil jeg selv være med der, hvor mange vigtige beslutninger tages".

Hvis man i det hele taget er interesseret i, hvilken fremtid, både vort nære og bredere samfund skal have, bør man virkelig overveje førnævnte - og når du er færdig med dine overvejelser, så kom dog og vær med i politik. Hør hvad der rører sig blandt andre ganske almindelige mennesker i samme politiske båd og find ud af, at du også kan være med til at gøre en forskel. Dine børn har faktisk krav på, at du tager et medansvar for, hvordan deres fremtid skal forme sig i det danske samfund.

I år skal vi både stemme til kommunal- og regionsvalg, og desuden skal vi afgive vor stemme vedr. EU-forfatningstraktaten ved en folkeafstemning. I alle tre tilfælde kan netop din stemme være afgørende for, hvordan udviklingen skal forme sig der, hvor du bor, ligesom du kan få indflydelse på, om Danmark skal være en vital del af Europa, eller om vi skal stå udenfor.

Så lyder de opgivende røster igen: "Jamen, jeg har ikke fulgt nok med og ved alt for lidt til at kunne stemme, jeg kender ikke nok til kandidaterne, og EU-forfatningen ved jeg overhovedet ikke noget om".

Men det er jo bare en dum og tom undskyldning. Det er slet ikke for sent at indhente det forsømte, men det kræver, at du tager en bestemmelse og melder dig ind i et politisk parti.

Kom og vær med

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce