Kom nu op på cyklen Biler i Odense

fotograferne mikkel & thomas

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Journalist Erik Thomsen prøver at trænge igennem i avisens Odensespids forstået på den måde, at når byrådet i Odense nu arbejder på at gøre bymidten bilfri, hvad skal det så hjælpe, at Lars Chr. Lilleholt bl.a. ønsker flere parkeringspladser i centrum.

Kom nu ind i kampen og op på cyklen, når det allerede nu er umuligt at køre bil i bymidten, skriver Erik Thomsen 

Til nævnte kan jeg tilføje, at jeg altid plejer at tage cyklen til banegården for igen at tage toget, når jeg skal til København i forbindelse med mit job. For en enkelt gangs skyld fik jeg kørelejlighed i bil, hvilket resulterede i, at jeg pga. kødannelse fra Roskildevej mod København kom en halv time for sent til det aftalte møde.

Et stykke tid senere kom jeg både for sent til et tog og til et møde i København, da jeg valgte bybussen frem for cyklen, hvor årsagen var, at bussen sad fast i en laaaaaang bilkø.

Derfor forstår jeg ikke, at bilister dag ud og dag ind bruger oseaner af tid på at sidde i en lang bilkø.

Nogen gør det, fordi de ikke har andre muligheder, medens nogen gør det af ren vane.

Derfor skal der fra mig lyde en opfordring til at gøre noget, der fremover kunne medvirke til en mere jævn trafik døgnet rundt og også af miljømæssige årsager.

Med andre ord handler det ikke om at udbygge vejnettet, men om at tænke rationelt og miljømæssigt - og tak for hjælpen til Erik Thomsen.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce