Klumme om samliv: Indimellem må vi godt sige LLL - Lad Lortet Ligge.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Filminstruktør Ida Grøn
Billede
Debat. 

Der er mere frihed i et tillidsfuldt forhold end i singlelivet, mener jeg, som har en stor frihedstrang.

Netop fordi der er tillid, og ikke usikkerheden forbundet med at afprøve kærlighedsrelationer og konstant blive flosset i kanten.

Men selvom de fleste singler i min omgangskreds helst vil være i et forhold, er vi blevet eksperter i at være single.

Jeg tror ikke, at årsagen til de mange singler er swipe-kultur, søgen efter den eneste ene, anderledes sociale krav i dag...

Det er snarere symptomer på en grundlæggende følelse af at mangle fundament, tryghed og tillid til os selv - og dermed til vores valg.

Tror vi på os selv, tror vi også på vores valg, og behøver ikke at swipe.

Selvudviklingsbiblen, og kurser, har lært os, hvad vi skal gøre for at finde "den rigtige": elske singlelivet, rydde op i kærlighedsrelationer, være i balance og udstråle det vi vil modtage, så er der bingo.

Brugbare indsigter, men hvor er der meget, der skal i balance, før det hele kan lade sig gøre.

Imens har jeg gang på gang mærket min egen utilstrækkelighed i selvudviklingens navn, når jeg endnu engang blev behandlet respektløst af en mand. Hvad var det så, jeg ikke havde udviklet nok? Indimellem må vi godt sige LLL: Lad Lortet Ligge.

Vi komplicerer tingene. Jeg tror på, at man kan finde den rigtige, når man ikke er klar. Når man med Marilyn Manson-øjne trawler Netto for kiks og kleenex - lige dér kan man godt møde en rigtig, som ikke kan finde tunen, fordi han har tabt linserne. Mere alvorligt er det ikke. Det er da ok, at hjælpe hinanden på vej - også at starte et forhold og have lidt brug for hjælp, uden at banke sig selv og hinanden med selvhjælpsbiblen eller tro, at andre er hovedansvarlige for ens lykke.

Jeg skriver mig ind i rækken af selvstændige, selvhjulpne, stærke og følsomme kvinder, og har altid været stolt af det, men nu vil jeg vil lade mig være afhængig af den rette.

"Jamen, man skal ikke gå ind i et forhold, fordi man har brug for noget fra den anden, man skal allerede være complete" - halleluja, vi er allerede afhængige af hinanden, uanset hvor selvstændige vi er. Sådan hænger verden sammen.

Dét er måske en vigtigere erkendelse end individualisme og selvstændighed? Også derfor er det vigtigt at være fine imod hinanden, om så der er noget i klemme. Vi er hele tiden kun på vej.

Lad Lortet Ligge nu og da, og mød hinanden med alle de skrigende mangler - hjælp hinanden.

Kunne dét ikke være en date? Du er den rigtige allerede.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce