Klodset forsøg på at lukke munden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

JØDEHAD: Indlægget: "Jødehadet i Venstrefløjen" af Alex Ahrendtsen (AA) er et klodset forsøg på at lukke munden på Israel-kritikerne.

AA's tilknytning til Dansk Folkeparti er velkendt. Partiet går blandt andet ind for selvstændige, suveræne stater med sikre grænser. Men holdningen gælder åbenbart ikke for palæstinenserne. De skal finde sig i, at deres land bliver taget fra dem, stykke for stykke og befolket af deres værste fjender: fanatiske jøder.

Hvor er i øvrigt forskellen mellem Israels tilfældige valg af ofre ved bombning af flygtningelejre og selvmordsbomberens tilfældige valg af ofre i for eksempel et supermarked?

Hvorfor forsøger AA at forsvare Israels ulovligheder? Er det kun fordi Søren Espersen har en datter bosiddende i Israel? Dét bør ikke kunne legitimere, at man forsvarer Israels vilkårlige mord på civile, besættelse af palæstinensisk jord, tortur, opførelse af apartheid-mur o.s.v., alt sammen en statsterrorisme, som kendetegner verdens slyngelstater.

Jeg vil have lov til at udtrykke min dybeste foragt og afsky for en religion, som legitimerer Israels terrorisering af palæstinenserne, og vise den samme afsky og foragt for de personer, som bekender sig til en sådan religion uden at skulle finde mig i skingre tilråb om Holocaust, jødehad og antisemitisme, eller blive kaldt venstreorienteret. Samme holdning har jeg selvfølgelig til enhver form for religion, som accepterer overgreb på medmennesker.

Israel har nøglen til fred i Mellemøsten: Tilbagetrækning fra alle besatte områder og fjernelse af apartheidmuren fra palæstinensisk jord. Israel skal kort sagt bare følge verdenssamfundets henstillinger.

Men trods lovning om at rømme bosættelserne i Gazastriben har man sat ekstra turbo på udvidelserne og byggeaktiviteterne. Slyngelstater siger ét og gør noget andet.

Heldigvis lyder stadig flere kritiske røster mod Israels fremfærd, senest også EU-landenes stemme for FN's resolution om tilbagetrækning af apartheidmuren.

Men hvad er det mon, som stadig driver nogle til krampagtige forsøg på at forsvare en fremfærd, som ikke kan forsvares?

Hvad forhindrer dem i at se kendsgerningerne?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce