parkering

Hr. direktør J.O. Jeppesen, OUH!

Som svar på mit brev til dig her i avisen 13/8 gi'r du den 15/8 en redegørelse for p-reglerne på OUH, men dem kender jo enhver bilist. Du antyder, at jeg skulle mene, at det er kynisk, at der er en p-ordning på OUH. Jeg ved ikke, hvor du får det fra, men jeg er glad for, at der er regler for parkering på OUH.

Det, jeg be'r dig om, er, at dine kunder, patienter og pårørende ikke bliver kynisk udnyttet af en sagførergruppe i Århus. Du siger, at hovedformålet med p-ordningen er, at de syge, dårligt gående, kan komme så tæt på huset som muligt.

Det er jeg enig i. Men vil du ikke godt venligst svare på et par direkte spørgsmål: Hvis der i et p-afsnit bestemt til fire biler, også rent faktisk holder fire biler, er formålet så ikke imødekommet? Hvis man har bestemt, at i et afsnit skal kunne parkere fire biler, er det så ikke rimeligt, at man holder pladsen ryddelig, så man kan parkere uden at risikere skader på bilen?

Alle andre steder end på OUH er p-pladserne streget op, så man kan se, om man holder korrekt. Hvorfor tror du så, at man på OUH kun har sat nogle små klatter, som desuden ikke bliver holdt fri for blade og skidt fra træerne?

Du siger, at alle har ret til at klage. Kan du forstå, hvis nogen afholder sig fra at klage, når man bli'r truet med ekstra 100 kr. for hver rykker, og eventuelt senere sagsomkostninger?

Du skriver til mig, at du ved, jeg er pålagt en p-afgift, og at sagførergruppen fastholder kravet. Det, synes jeg, er mistænkeligt, for det kan du jo kun have fået at vide hos P-gruppen selv. Men jeg har et brev liggende, som jeg d.d. ikke har svaret på endnu, og hvor P-gruppen beder om nogle yderligere oplysninger, som man skal bruge ved behandlingen af min klage.

Men det vil jo sige, at al snak om klagemulighed sker på skrømt, fordi beslutningen er truffet. Dermed falder jo dit udsagn om, at alle har ret til at klage til jorden.

Ja, du må undskylde, men det kalder jeg for plat. Men hvad er din holdning til denne fremgangsmåde?

Du skal vide, at jeg har haft flere opringninger fra bilister, som føler sig dårligt behandlet af P-gruppen. Og jeg håber, du læser de indlæg, som er her i avisen fra ligesindede.

På ryggen af p-vagterne står der p-service, men så vidt jeg kan se, er denne "service" kun beregnet på at skaffe penge til P-gruppen.

Men det er vel en af den omsiggribende privatiserings formål.
  • fyens.dk