Kan det virkelig passe?

Kan det virkelig passe?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

transport

Med den øgede fokus der er i disse år på miljø, global opvarmning og ikke mindst den menneskeskabte drivhuseffekt, kan jeg kun undre mig over hvordan et firma som DSB, kan få lov til at tage så vanvittige overpriser for togrejser i Danmark.

Er det deres monopol, der giver dem lov, eller er det bare den holdning, danskerne har fået, at "det finder vi os bare i, for vi bliver jo ikke hørt, hvis vi råber op". De er jo ligeglade med den enkelte passager. Men hvordan kan de være det. Jo, vi har ikke andre muligheder.

Der bliver tilbudt en gratis kop kaffe eller et stykke kage, hvis man som pendler for 25. gang kommer for sent på arbejde, fordi der er sporarbejde, forsinkelser eller nedfaldende ledninger. Jamen hold da op, hvor DSB flotter sig, en kop kaffe for mistet arbejdstid, mistet familiesamvær eller mistet ferie. Nu må der gøres noget.

Der tales om hvordan danskerne skal blive "bedre" til at bruge de, så fint, tilbudte offentlige transportmidler, og så forstår politikkerne ikke, hvorfor det ikke virker!.

Det skal jeg fortælle jer hvorfor det ikke gør: Hvordan kan man med god smag i munden, tage 470 kr. for en togbillet fra Odense til København eller 16 kr. for en busbillet rundt i Odense?

Kan I ikke se, hvorfor danskerne ikke udnytter den offentlige transport? Vi har ikke råd.

Ikke nok med at benzinpriserne er steget, nu tales der også om afgift ved indkørsel til de større danske byer og højere afgift på de mere forurenende biler. Alt det er godt nok, men så må der også gives lidt i den anden ende. Sænk priserne på de offentlige transportmidler, eller giv markedet fuldkommen konkurrence, lad det blive forbrugerens marked og ikke en pengemaskine for de større danske virksomheder.

Drop hele polemikken om tørklæder og fokuser på det, der virkelig betyder noget for danskerne.

Gør det nemt, enkelt og billigt at beskytte vores planet og vores medmennesker.

Kan det virkelig passe?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce