Kæden hopper af

Carsten Hansen

Kæden hopper af

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

integrationsudspil

Fyens Stiftstidende roser i sin leder 15/8 Socialdemokraterne og SF for at fremlægge et fælles integrationsudspil. Lederskribenten finder det klogt, at de to partier har besluttet at arbejde sammen for at udgøre et troværdigt alternativ til regeringen.

Dette er jeg helt enig i, og det er sandt nok. Men så hopper kæden af i sidste linje, hvor lederskribenten skriver, at S og SF er gået sammen - om regeringens politik.

Det må være en fejl. Intet kan være mere forkert, og jeg kan ikke forestille mig at den, der har skrevet lederen, kan have læst udspillet og derefter mene, at det er udtryk for regeringens politik - regeringspartierne har da også allerede været ude at kritisere udspillet, så de mener åbenbart heller ikke, at det er en kopi.

For at læserne af Fyens Stiftstidende ikke skal være helt vildledte om integrationsudspillet, vil jeg ridse nogle punkter op, hvor vi vil noget markant andet end Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti.

Faktum er, at efter syv år med VKO, står det endnu værre til med integrationen end nogensinde før.

Vi har simpelthen brug for en integrationsreform. Vores udspil "Plads til alle, der vil" handler om meget mere end SF's tilslutning til 24-års reglen og en stram udlændingepolitik i øvrigt.

For eksempel vil S og SF afskaffe både starthjælp og kontanthjælpsloft. Ingen bliver bedre integreret af at være på fattighjælp, og vi mener ikke, det er i orden at diskriminere med de sociale ydelser.

Et andet sted, hvor vi adskiller os markant fra regeringen, er, at vi vil give asylansøgere menneskelige forhold. Vi mener, at asylansøgere efter seks måneders ophold på asylcentre skal have ret til at bo og arbejde i det danske samfund, indtil deres sag er afgjort, og de enten kan rejse hjem eller opnår asyl.

Jeg forstår ikke det menneskesyn, der lader mennesker og deres børn sidde og rådne op i lejre, mens vi skriger på arbejdskraft i landet.

Et tredje eksempel er, at vi ønsker at give opholdstilladelse til sexslaver, hvis de vil samarbejde med politiet og de danske myndigheder om at finde frem til menneskesmuglere.

Blot tre ud 14 meget gode og rigtige initiativer, hvor Socialdemokraternes og SF's integrationspolitik adskiller sig markant fra Venstres, Konservatives og Dansk Folkepartis.

Kæden hopper af

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce