=K18. Stig ned fra hesten og tør øjnene

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Jo, den er god nok, det er den 6. marts 2018. Det har jeg lige fået bekræftet ved se på forsiden af min avis Fyens Stiftstidende. Jeg troede lige, at det var den 6.marts 1933.

Hvorfor er jeg så forbavset? Jo, det er simpelt hen, fordi hele den offentlige sektor, som i dag er lønførende i forhold til den private sektor - som jo også er dem, som betaler deres løn - stadigvæk vil bære den gule førertrøje måske på bekostning af en masse syge, især ældre mennesker, som er i fare for ikke at få nødvendige pleje og behandling i tide.

Ligeledes må de unge mennesker, som står overfor for deres afsluttende afgangseksamen frygte, at den bliver væsentlig forsinket. Alt dette er i spil, hvis strejkevarslet bliver en realitet. Hvor er omsorgen for de borgere, man skulle servicere?

Den opmærksomme læser har selvfølgelig gættet, at det drejer sig om de igangværende overenskomstforhandlinger på det offentlige arbejdsmarked, som for det første er et stort skuespil for den måbende befolkning, men det værste er vel nok, at det ikke er formålet at forsøge at få bedre vilkår for de borgere, den offentlige sektor skal servicere - men det drejer sig kun om, at de opnår større lønstigninger og om at fastholde deres korte arbejdstid i forhold til den private sektor.

Jeg kunne måske forstå den offentlige sektor, hvis de ikke havde samme vilkår som den private sektor, men de fører med hensyn til arbejdstid og løn.

Så stig ned fra hesten og tør jeres øjne og hold op med altid at pointere, at I knokler og ikke bliver værdsat, for I bliver værdsat. Vis hellere solidaritet med den private sektor, for det, Danmark har brug for, er en offentlig og privat sektor, som arbejder sammen om at give de mennesker i vort samfund, som er syge eller uforskyldt står uden et job, om muligt et lige så godt liv som de borgere, som er så heldige at have et job - enten i den ene eller anden sektor.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce