Jo, Pia Kjærsgaard husker konsekvenserne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

INDVANDRING: Hun må have misforstået noget. Dette var min første tanke da jeg i Fyens Stiftstidende 29. juli læste Asmaa Abdol-Hamids (AAH) indlæg med overskriften "Pia Kjærsgaard glemmer konsekvenserne", hvormed hun besvarer Pia Kjærsgaards (PK) læserbrev om 24-års-reglen.

Jeg er ked af at meddele dig dette Asmaa, men det sidste PK ville glemme er konsekvenserne. Konsekvenserne for danskerne og det danske samfund, hvis flere indvandrere bliver lukket ind i Danmark. Sagen er nemlig den, at vi på grund af den tidligere socialdemokratiske regering har imødekommet flere indvandreres ønsker om familiesammenføring, end vi har kunnet magte. Derfor har vi også mange problemer med indvandrere i dag.

AAH nævner i sit indlæg, at afslagene på familiesammenføring kunne have udgjort en ressource for samfundet. Jeg deler ikke ressourcetanken, idet facts er, at 39 procent af alle kontanthjælpsmodtagere er af anden national herkomst end dansk.

Således viste tal i slutningen af 90'erne også, at ikkevestlige indvandrere fik over 60.000 kroner om året pr. person fra den offentlige sektor i forhold til hvad de gav, hvorimod den enkelte dansker i gennemsnit gav over 20.000 kroner i forhold til hvad de fik. Indvandrerne koster vores samfund formuer, cirka 33 milliarder kroner om året.

Dette gør 24-års-reglen noget ved. Det er et fornuftigt krav, at økonomien skal være i orden for at en familiesammenføring skal kunne gennemføres. De skal kunne forsørge sig selv som familie.

Dette er yderst vigtigt, så ikke Danmark og danskerne skal betale de omkostninger der ellers ville være, hvis den familiesammenførte skulle på kontanthjælp og nyde af de danske velfærdsgoder uden at have ydet.. Vi har i Danmark ikke råd til at forsørge flere indvandrere og familiesammenførte. Danskerne skulle gå ned i levestandard, for at dette skulle lade sig gøre. Det mener jeg ikke er den optimale løsning.

Heidi Frifeldt er formand for Dansk Folkepartis Ungdom Frederiksborg Amt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce