Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Jeg har svigtet

Jeg har svigtet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

KRISTENDOMSUNDERVISNING: Ved morgenandagten i DRs P2 blev jeg inspireret af salme 683, "Den nåde som Gud har gjort" til at skrive et læserbrev, hvad jeg skulle have gjort for længe siden.

I 1949-50 var jeg elev på Ryslinge Højskole, hvor forstander Damgård Nielsen i et af sine meget inspirerende foredrag udtaler: "Hvis et folk fornægter sin Gud, kastes landet ud i forbandelser".

Desværre fik han ret. I 1960'erne blev kristendomsundervisningen nedprioteret i den danske folkeskole, hvor man ellers havde morgensang, "Fader Vor", gennemgang af De 10 Bud og bibelhistorier fra gamle og nye testamente i løbet af ugen. Her er det jeg har svigtet, jeg burde dengang have råbt op.

Så kom den frie opdragelse, ungdomsoprør, euforiserende stoffer, blandt andet Ectasy og meget mere. Og i vore dage vold, voldtægt, overfald på ældre mennesker i deres hjem, knivoverfald og meningsløse ødelæggelser..

Lad os få den gamle kristendomsundervisning tilbage i den danske folkeskole, så vore unge får noget at holde sig til.

Jeg har svigtet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.