motocrosskørsel

I sommer kunne undertegnede sammen med andre odenseanere i læserbreve beklage vores undren over motocrosskørsel fra kriminelle eksistenser fra Vollsmose.

I dag sidder jeg og føler mig til grin i sådan en grad, at hvis jeg fik en fartbøde, ville jeg overveje om jeg ville betale den. For hvorfor skulle jeg? Hvorfor skal vi andre rette os ind, når andre i det danske samfund er fritaget og kan få lov til at optræde lovløst dag ud og dag ind.

Der køres stadig på ulovlige motocrosscykler i Vollsmose og i området helt over til Seden.

I Fjordagerhallen kan man dyrke forskellige former for sport, heriblandt styrketræning. Jeg har ved selvsyn konstateret, at flere af disse kriminelle eksistenser holder til der.

Jeg ved fra borgere i området omkring Vollsmose, at man kan fortælle politiet, hvor disse eksistenser parkerer deres ulovlige motocrosscykler, men man tager dem ikke.

Man lader dem bare forsætte - hvorfor?

Hvad er det, vi skylder disse eksistenser, siden vi dag efter dag skal se og høre om deres lovovertrædelser. Hvorfor gøres der ikke snart noget, som stopper dem én gang for alle?

Det er en møg hamrende farlig glidebane, man bevæger sig ind på i et demokrati, hvis der er eksistenser, der kan optræde sideløbende uden for lov og ret.

Man hører frustrationer fra borgere, der kalder dem alverdens skældsord (jeg er selv en af dem), fordi man føler afmagt i sådan en grad.

Man bliver vred, og hjertet løber af med én. En helt naturlig handling fra et menneske.

Man må vel tillade sig at spørge, hvornår kan vi forvente, det her stopper?
  • fyens.dk