Jeg er sur. Medierne er ikke bedre end de politikere de har så travlt med at kritisere

Jeg er sur. Medierne er ikke bedre end de politikere de har så travlt med at kritisere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Meninger: Jeg er næppe den eneste, der er hamrende træt af tidligere chefredaktør for Jysk Fynske Medier, nu skrivende meningsdanner på samme avis, samtidig med at han er vært på TV2 News, Troels Mylenbergs til enhver tid Radikale Venstre meningsudlægninger.

Vi, altså abonnenterne på en avis, udgivet af en af Jysk Fynske Mediers dagblade, og ligeledes skatteborgerne i Danmark, der over skatterne betale statstilskud til medierne og i den forbindelse også til Jysk Fynske Medier, vi tvinges altså til at betale løn til Troels Mylenberg, hvilket det åbenbart kniber for nogle at indse.

En af dem, der ser "splinten i andres øjne, men ikke bjælken i egne", er den nuværende chefredaktør på avisen Danmark, Peter Rasmussen, der ligesom sin nu lønansatte menings skribent, og tidligere kollega Troels Mylenberg tilkendegiver personlige synspunkter i Jysk Fynske Medier.

Søndag den 4. februar, samme dag som Troels Mylenberg har en hel side i "Søndag med Mylenberg" og hvor denne langer ud efter statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) på grund af hans mistænkelige omgang med en af de såkaldte kvotekonger, langer chefredaktør på avisen Danmark, Peter Rasmussen, ligeledes ud efter statsministeren af samme grund, men Peter Rasmussen langer samtidig ud efter Lars Løkke som pressens minister, simpelthen fordi han ikke mener, at københavneraviserne får alt for meget i statsstøtte i forhold til de regionale og lokale medier i provinsen.

Og det mener jeg også, de får.

Men som en person, der altid har måttet få tingene til at hænge sammen ved egen indtjening, vil jeg mene, at både medierne øst som vest for Storebælt får alt for meget i statstilskud bla. på grund af løn til velbetalte chefredaktører og ditto skribenter - ingen nævnt, ingen glemt, som Troels Mylenberg skriver, som han gør søndag den 4. februar om de gode, og ordentlige politikere som Danmark i hans optik åbenbart har.

Chefredaktør Peter Rasmussen er helt klart sur på statsministeren på grund af hans omgang med en kvotekonge for at rage nogle penge til sin Løkke-fond, men samtidig er han mega sur på samme på grund af, at han mener han ikke træder i karakter som pressens minister, og giver ham og hans avis nogle flere statsstøttede midler.

Jeg er sur på chefredaktør Peter Rasmussen, fordi han bruger mine abonnements- og skattekroner på en person som Troels Mylenberg, for at han kan få plads til sine private synspunkter, men jeg er da også utilfreds med de alt for mange penge, der smides i de æterbårne medier, ligesom de mange penge, der bliver smidt i grams til kunsten og kulturen, mens velfærden lider i Danmark, men den slags har jeg bemærket sjældent berører en chefredaktør eller for den sags skyld en TV-vært på TV2 News.

Kammerat med en kvotekonge, eller kvotekonge for en kammerat som mangen en medie, eller offentlig chef er, hvori ligger forskellen?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce