Ja tak til speedwaystøj
Af: Inge Marie Hasseriis Hansen, Næsset 77, Munkebo

Jeg bor i Munkebo, og jeg nyder støjen. 

Rigtigt gættet. Ja, støjen fra speedwaybanen. Der er dejlig støj i Munkebo, og hvor er jeg glad for det. Der er støjen fra værftsområdet. Tidligere kom den fra Lindøværftet, og i dag kommer den heldigvis fra en masse nye virksomheder derude. Støjen er lig med aktivitet og arbejdspladser. Når man kører ud til værftsområdet, kommer man lige forbi vores speedwaycenter. Herfra høres heldigvis også støj engang imellem. Denne støj er lig med aktivitet, en masse frivilligt, ulønnet arbejde og en mange sunde fritidstimer for områdets unge. Derudover bidrager speedwayklubben til en uvurderlig markedsføring, hver gang Munkebo Scorpions har bidraget med flotte resultater i Ligaen, der er blevet nævnt i landsdækkende medier. I 2015 var Munkebo danmarksmestre. Danmarksmestre.

Kerteminde Byråd brillerer nu med at indføre kørselsforbud, mens kommunen, i antagelig syv-ni måneder, skal sagsbehandle et forslag til støjbekæmpelse. Mig bekendt er der ikke en eneste af os i Munkebo, der har klaget over støjen. Forstå det dog - støjen er ikke et problem for os, tværtimod.Kan forklaringen mon findes i, at byrådet strides med nabokommunen (Odense), der har planlagt en motocrossbane, der muligvis vil lede fremtidig støj hen over kommunegrænsen? Måske er det derfor, Kerteminde Byråd nu lukker alt af lignende slags i egen kommune.Kerteminde byråd bør vågne op til virkelighedens verden. Virkeligheden findes også i Munkebo. Byrådet har tydeligvis mistet forbindelsen til baglandet. Det er godt, der skal være valg til efteråret, for vi trænger til udskiftning. Til den tid bør eks-byrødderne, der får en masse ekstra tid, unde sig selv at opleve en ligaspeedwaymatch, om end det ikke kan blive i Munkebo.