Irritationsmoment

Irritationsmoment

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

IT-TYRANNI: "Stop the world, I want to get off". Sådan hed et teaterstykke vist engang. Hvis dette er teater, er det efter min mening en tragedie. Dermed mener jeg, at jeg meget gerne vil fritages for det tragiske i det stadig omsiggribende "IT-tyranni", som mange af os dagligt udsættes for.

De fleste mennesker vil desværre sikkert betragte "tyranniet" som en naturlig og uundværlig del af deres hverdag. Men for mig er det ved at være et dagligt irritationsmoment, at man intet kan høre eller se i dansk radio og tv uden at blive henvist til deres hjemmeside, hvis man vil have yderligere informationer.

Samme princip gælder desværre i min nye kommune, Ny Assens. Hvis man har brug for de nye direkte telefonnumre, må man finde dem på kommunens hjemmeside. Det er efter min mening ikke en rimelig service.

Mit eget seneste eksempel på "tyranniet" er, at den interesseorganisation, som jeg er medlem af og betaler kontingent til, ikke længere i årets sidste nummer af det månedlige medlemsblad har et index over årets artikler. Det kan jeg hente på internettet.

Men det er vel ikke det, jeg betaler kontingent for. Heldigvis kan jeg ringe til nogle venlige mennesker i kundeservice og bede dem om at få det tilsendt. Men alligevel.

I øvrigt mener jeg, at det er en uskik, at radio- og tv-programmer opfordrer folk til at deltage i diverse programmer via kanalernes hjemmeside.

Jeg vil vove den påstand, at 90 pct. af det antal personer, der henvender sig til disse programmer, gør det fra deres arbejde - og dermed for arbejdsgivernes penge.

Det kan godt være, jeg er ret alene med mine synspunkter. Men det kan vel ikke være rigtigt, at man er nødt til at investere i pc'er og internetforbindelse for at kunne få de mest basale informationer.

Min efterlønsindtægt rækker i hvert fald ikke til slige udskejelser. Og selv om den gjorde, ville jeg ikke deltage i denne fremmedgørelse, som er en udvikling, der for mig er meget skræmmende.

Sur? Nej, men mere og mere frustreret.

Irritationsmoment

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce