Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Ingen spurgte til religionen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

DYRSKUE

af åge h. priisholm

lokalformand for Dansk Folkeparti, Faaborg-Midtfyn, Kaholehaven 8, Ringe

I Fyns Stiftstidende den 17. juni skriver lærer ved Humlehaveskolen Morten Hansen om dyrskuet og Dansk Folkepartis stand. Morten Hansen skriver: "Her blev lille Ali på 10 år bedt om at gå, med den begrundelse at han var muslim, ligesom en håndfuld af skolens piger blev forvist, fordi de var for små (10-11 år). Det på trods af at DF delte balloner ud, hvilket man skulle mene var tiltænkt børn i alle aldre."

Som skolelærer burde Morten Hansen vide, at vi i Danmark opfatter religion som en privat sag, og jeg kan forsikre dig om, at ingen på Dansk Folkepartis stand har spurgt til, endsige talt om de besøgendes religion. Med hensyn til balloner kunne Morten Hansen jo ved selvsyn se (for du var vel med dine elever på dyrskuet) hvordan mange børn, der ind imellem stod i kø ved DF's campingvogn for at få udleveret balloner. Det kan godt være, at ikke alle skoleelever havde tålmodighed nok til at vente, fordi de to personer, vi havde til at puste balloner op, havde svært ved at klare efterspørgslen fredag formiddag.

Det kan oplyses, at jeg var til stede på Dansk Folkepartis stand fredag, og det undrer mig meget, at Morten Hansen ikke henvendte sig, når han nu har fået den opfattelse, som han giver udtryk for.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.