Indvandrerkritik: Tak til dem, der tør sige noget kritisk

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Replik: Under overskriften "Biskop latterliggør sig selv" skriver Peder Bodeval Carlsen, Holstebro, lørdag den 17. februar et indlæg i avisen Danmark om biskoppen fra Haderslev, Marianne Christiansens mildt sagt ukristelige meningstilkendegivelser i kronik, der bl.a. er et forsvar for, at muslimerne skal have lov til at gå med niqab og burka. Biskoppens synspunkt, som hun angiveligt deler med flere af landets øverste kristne forkyndere, biskopperne, mener jeg er et udmærket eksempel på, hvorfor borgerne melder sig ud af folkekirken som aldrig før.

Peder Bodeval Carlsens indlæg rammer plet, og stor ros for, han kommer frem med synspunkter, der bestemt ikke matcher "de rigtige" meninger i Danmark, og stadig bliver betragtet som småracisistiske og indvandrernedgørende. Frem til omkring 2008 var det fuldstændigt uacceptabelt at skrive noget negativt om indvandrerlobbyisterne, ligesom at skrive om indvandringens angivelige mange ubehageligheder var lig med ubehageligheder for den formastelige, der tillod sig at have et skeptisk indvandrersynspunkt - og tilkendegive dette.

Her i Aarhus havde byen i mange år en biskop, Kjeld Holm, hvis synspunkter fuldstændig matchede dem, biskoppen i Haderslev nu disker op med i muslimsk henseende, og samme Kjeld Holm holdt utallige politiske taler fra prædikestolen i Aarhus Domkirke, hvor han forherligede de muslimske værdier og udskældte de danskere, der var kritiske overfor samme.

Mange etnisk fødte danskere tør simpelthen ikke skrive et indlæg, der er indvandrerkritisk til en avis, simpelthen fordi de er bange for repressalier, hvilket jeg desværre har fået kendskab til, når folk har kontaktet mig for at bakke op om det jeg har sagt på TV, skrevet og fået i aviserne, så tillad mig derfor at tilkendegive min dybeste respekt for Peder Bodeval Carlsens indlæg.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce